ساخت برند برای کسب و کار ساخت جواهرات دست ساز

این شانس شما برای تبدیل تفریح ساخت جواهرات دست ساز به یک کسب و کار موفق است!

ساختن برند برای جواهرات دست ساز، یک بخش هیجان انگیز و یکی از مهمترین کارهایی است که در تبدیل ساخت جواهرات از تفریح به یک کسب و کار موفق باید انجام دهید. ساختن برندی پایدار و قابل اعتماد که مشتریان شما آن را دوست داشته باشند و بشناسند، فرصت معرفی ساخته های زیبای شما به مردم جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

ممکن است از قبل در فضای آنلاین حضور داشته باشید و محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید بدون اینکه به برند کلی خود توجه زیادی داشته باشید .به هر حال، امیدواریم این پست به شما کمک کند برند خود را از صفر بسازید یا اگر از قبل برندی دارید، آن را به کمال برسانید.

برند چیست؟

برند هویتی است که برای کسب و کار خود می سازید. ساخت برند برای کسب و کار ساخت جواهرات دست ساز به این دلیل مهم است که به مشتریان شما کمک می کند که با استفاده از تصاویر، نوع ساخت، رنگ ها، استایل و سایر ویژگی های محصولات شما به این نکته که شما این جواهرات را ساخته اید پی ببرند.

اگر برند شما متناقض باشد می تواند باعث شود که کار شما غیرحرفه ای به نظر برسد. برای مثال، اگر هر یک از پلتفرم های شما یعنی وبسایتتان، شبکه های اجتماعی شما و خود محصولات شما دارای رنگ ها، تصاویر، لوگو ها و… شما متفاوت باشد می تواند باعث سردرگمی مشتریان شما بشود و همین باعث می شود مشتریان شما، به راحتی شما را فراموش کنند.

با ثابت نگه داشتن تصویر کلی کسب و کار خودتان، مشتریان فوراً کارهای شما را تشخیص داده و احتمال اینکه محصولاتتان را بخرند افزایش می یابد.

با مشتری هایتان شروع کنید

فرقی نمی کند اگر محصولاتتان را از قبل در نمایشگاه ها، به صورت آنلاین یا به دوستانتان می فروشید، این نقطه ای عالی برای درک ویژگی هایی از جواهراتتان است که کار شما را از کار افراد دیگر متمایز می کند.

از اینکه از نظر بقیه را درباره جواهراتتان، ویژگی های تمییزدهنده آنها، نگاه کلی آنها به طرح هایتان و حسی که جواهرات شما به آنها می دهد بپرسید هراس نداشته باشید. همه این اطلاعات برای درک محصولات شما عالی است و همچنین به شما کمک می کند برندی را بسازید که با استایل کارهای شما همخوانی دارد. 

بدون مشتریانتان، کسب و کار شما عملاً شکست می خورد – پس برند شما باید انتظارات مشتریانتان را برآورده کرده و باعث شود که آنها محصولات بیشتری را از شما بخرند.

مودبورد بسازید

اکنون وقت آن است که ایده ها و دانسته هایتان را روی کاغذ پیاده کنید تا یک مودبورد بسازید.

شما اکنون به خوبی با استایل و ایده جواهراتی که می سازید، چیزی که مشتریانتان می خواهند و چیزی که به شما الهام می بخشد آشنا هستید – همین باعث می شود برای شروع برند خود در مکانی عالی قرار داشته باشید. هدف از ساخت مودبورد جمع کردن همه اجزای کسب و کار شما در کنار هم، برای تشکیل تصویری منسجم از کسب و کار شماست.

انتخاب اینکه میخواهید یک مودبورد دیجیتال روی کامپیوتر خودتان، یا یک مودبورد فیزیکی روی میز آشپزخانه خود بسازید با شماست. 

چیزهایی که بورد برند شما باید داشته باشد

  • سخنانی که با برند شما مرتبط هستند و آن را شرح می دهند – چه چیزی باعث می شود شما متفاوت و متمایز باشید؟
  • رنگ های مرتبط با کسب و کار شما
  • فونت هایی که نشان دهنده برند شما هستند
  • عکس های سبک زندگی و سایر عکس ها – از تصاویر جواهرات خودتان استفاده کنید
  • تصویر چیزهایی که طرح های شما از آنها الهام گرفته شده است

ساخت لوگو

لوگوی شما، تصویر اصلی و نماینده کسب و کار شماست و باید در همه پلتفرم ها و تبلیغات استفاده شود تا مشتریان شما بتوانند فوراً شما را تشخیص دهند. لوگو می تواند یک تایپوگرافی ساده، تصویر دیجیتالی یا یک عکس باشد. انتخاب لوگو کاملاً بر عهده شماست ولی حتماً لوگویی را انتخاب کنید که با جواهرات دست ساز شما و تصویر کلی برند شما همخوانی داشته باشد.

اگر نمیتوانید از فتوشاپ استفاده کنید، منابع آنلاین عالی مثل کانوا وجود دارند که ابزارهایی عالی برای طراحی لوگو، کارت ویزیت، طرح های گرافیکی و… در اختیار شما قرار می دهند.

انتخاب فونت هایی که نمایانگر برند شما هستند

یک یا دو فونت انتخاب کرده و در همه موارد تبلیغاتی شامل کارت ویزیت، وبسایت، کارهای گرافیکی شبکه های اجتماعی و روزنامه ها از این فونت ها  استفاده کنید. شما می توانید فونت های خود را از بین فونت های زیادی که در دسترس شما هستند و منابعی مانند Google Fonts، 1001 Free Fonts و Da Font که فونت های رایگان برای استفاده در پلتفرمهایتان را در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید. شما می توانید این فونت ها را روی کامپیوتر خود نصب کرده و در ساختان کارهای گرافیکی و غیره از آنها استفاده کنید.

بهتر است یک فونت واضح و خوانا را به عنوان فونت اصلی متون کلیدی انتخاب کنید. فونت دیگر شما می تواند سبک دست نویس باشد. شما می توانید از این فونت در کارهای گرافیکی رسانه های اجتماعی استفاده کنید، ولی اطمینان حاصل کنید که این فونت نیز خوانا است.

در هنگام انتخاب فونت حتماً به این نکته توجه کنید که فونت های شما و برند شما با هم هماهنگ باشند.

داستانی برای برند خود بسازید

هنگامی که برندتان را می سازید، کمی زمان صرف نوشتن توضیحاتی درمورد اینکه چه چیزی باعث می شود برند شما از سایر برندها متمایز شود کنید. این می تواند دست ساز بودن همه چیز، قرار گرفتن در محلی خاص یا حتی چیزی که شما از آن الهام می گیرید باشد. داستانی برای برند خود بسازید که ویژگی هایی که باعث فروش محصولاتتان می شود، دلایل انتخاب محصولات شما از بین محصولات دیگر توسط مردم و مقاصد و اهداف شما را شامل بشود.

عشق شما به ساختن جواهرات چگونه شروع شد، چگونه به موقعیتی که الان هستید رسیدید، هنگامی که کسب و کار خود را شروع کردید به دنبال چه هدفی بودید. از همه این اطلاعات برای توسعه داستان برند خود استفاده کنید.

سبک و لحن

کسب و کار شما دوستانه، رسمی یا غیرعادی است؟ سبک و لحن شما چگونگی برخورد شما با مشتریان آنلاین و مشتریانی است که در نمایشگاه ها دارید، سبک نوشتن محتوای وبسایت، توضیحات محصول و پست های رسانه های اجتماعی شماست. محتوای همه این رسانه ها باید هماهنگ و به گونه ای باشد که یک نفر همه آنها را نوشته است.

یکی از بهترین نکات داشتن کسب و کار خودتان در حیطه جواهرسازی این است که میتوانید خودتان باشید، مردم عاشق دیدن کسانی هستند که جواهرات را می سازند، پس از نشان دادن شخصیت خودتان در جواهراتتان ترس نداشته باشید. این نشان دادن شخصیت می تواند به وسیله به اشتراک گذاشتن داستان، نوشتن پست هایی مربوط به فرایند ساخت یا تشریح جزئیات مربوط به طراحی هایی که انجام می دهید باشد.

برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنید

اسم کسب و کار شما نباید یک اسم تصادفی و بی ربط باشد. باید برای انتخاب اسمی که با برند شما همخوانی کامل دارد به دقت فکر کنید – از امتحان کردن و نظر خواستن از خانواده و دوستان درباره اسم کسب و کار هراسی نداشته باشید.

برای برندتان خط مشی بسازید

هنگامی که درباره بعدهای مختلف برندتان تصمیم گرفتید، وقت آن است که این اجزا را کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید از برندتان راضی هستید. شما میتوانید این ها را در یک دفتر یادداشت بنویسید یا به صورت آنلاین یک راهنمای زیباتر که می توانید آن را پرینت کرده و به آن مراجعه کنید تا مطمئن شوید که خط مشی برندتان را دنبال میکنید.

شما میتوانید موارد زیر را در آن بگنجانید…

  • نام تجاری
  • تصاویر نسخه های مختلف لوگو (مثلاً نسخه های سیاه و سفید، یک نسخه png و یک نسخه jpeg)
  • شعارتان
  • صفحه رنگ
  • شرح برند (توضیحاتی در مورد ارزش های برند شما)
  • تایپوگرافی و فونت ها
  • سبک و لحن
  • تصاویر و سبک عکاسی

فضا برای رشد داشته باشید

شکی در این نیست که شما میخواهید برندتان برای مدت طولانی و تا جایی که امکان دارد رشد کند، پس وقتی برندتان را می سازید این نکته را در نظر داشته باشید. 

شخصیتی که شما ساختید باید ثابت بماند و شما قطعاً دلتان نمیخواهد ده سال بعد وقتی به برندتان نگاه میکنید از آن متنفر باشید! البته این به معنی آن نیست که شما در آینده نمیتوانید وبسایت خود را به روز کنید، رسانه های اجتماعی خود را مرتب کنید یا کارت های ویزیت خود را به روز کنید. شما باید در حین رشد کسب و کارتان قادر به تکامل باشید ولی سبک، حس و ظاهر آن در طی تغییرات باید ثابت باقی بماند.

معتبر باشید

در زمان ساخت هویت برای برندتان، از این فرایند لذت ببرید و همواره معتبر و اصیل بمانید. اگر عاشق برندی هستید که ساختید و آن را حس میکنید، این برند برای شما و جواهرات شما مناسب است و شما در هنگام تبلیغات و رشد کسب و کارتان اعتماد به نفس لازم را خواهید داشت.

حضور آنلاین و محتوای تبلیغی خود را به روز کنید

هنگامی که برند خود را ساختید، حضور خود در پلتفرم های آنلاین خود مانند رسانه های اجتماعی، وبسایت، هدر (سر صفحه) روزنامه، کارت ویزیت و غیره را به روز کنید.

شما به زودی خواهید دید که سخت کوشی شما به ثمر نشسته و برای جواهرات دست ساز خود برندی عالی ساخته اید. عکس های پروفایل خود را به لوگوی خود تغییر دهید، فونت ها و رنگ های استفاده شده در وبسایت خود را به روز کنید و انتخاب کلمات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با سبک و لحن شما همخوانی دارد. بسته بندی شما نیز باید متناسب با خط مشی برند شما باشد، شما میتوانید از بسته های ساده استفاده کنید یا بافت ها و جزئیات دیگر را امتحان کنید. 

کمک بگیرید

کمک و راهنمایی های زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند که کسب و کار خود را بسازید. برای مثال، شما می توانید برای تعیین خط مشی یک متخصص بازاریابی، برای ساخت لوگوی خود یک طراح گرافیت و برای به روز کردن یا ساختن وبسایت خود یک توسعه دهنده وب استخدام کنید. اگر بودجه شما محدود است، شما میتوانید خودتان برندتان را بسازید – تنها چیزی که لازم خواهید داشت مقداری خلاقیت و صبر است!

بخش وبلاگ

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …