چرا طراحی طلا و جواهر؟!

چرا طراحی طلاو جواهر؟؟!!!!

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت علم تمامی صنعت ها رو به استفاده از تکنولوژی برده اند. صنف طلا و جواهر هم از این قضیه مسنثنا  نیست.

با ورود نرم افزار هایی هم چون متریکس و زیبراش و.. تحول عظیمی در سبک های طراحی طلاو جواهر شد و کم کم همه آنچیزی که در زندگی روزمره میدیدم و به شکل یک زیور در صنعت طلا و جواهر به کار برده شد .

در صنف طلا و جواهر تنها بخشی که شما زیاد با متریال طلا سر و کار ندارید همین بخش طراحی است . و البته مهم ترین و اساسی ترین بخش برای شکل گیری زیورالات.

از خوبی های این کار میتوان به کم بودن کادر مجرب نسبت به دیگر صنوف اشاره کرد و شما میتوانید با خلاقیت و کسب تجربه ای نسبتا کم وارد بازار کار شوید و به اصطلاح جا پای خود را محکم کنید.

شما میتوانید در این حرفه تنها با بروز شدن افکارتان و خلاقیت نو سبک کاریتان را به نمایش بگذارید و خود را همیشه در سطح اول طراحان ببینید .

در ایران  زندگی کنید با دلار پول در بیاورید ؟؟!!!

شاید ایده آل ترین سبک کاری و یا شاید رویایی ترین نوع  کار همین باشد. ولی چگونه؟؟!!!

کار طراحی در طلا و جواهر کاری هست که شما حتی  میتونید در خانه بنشینید و کار رو طراحی و ارسال کنید.

امروزه برند های دنیا  برای رقابت و بهترین شدن از ان نوع سبک استفاده میکنند . یعنی میایند با طراحان زبده قرار داد امضا میکنند در هرجای دنیا و شروع به همکاری میکنند .

  • حال بیاییم یک مقدار بیشتر با این هنر آشنا بشوییم…

طراح طلا و جواهر چه می کند؟
مراحل متعددی طی می شود تا یک محصول، تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین آنها می توان به خلق ایده و ساخت قالب اصلی اشاره کرد که پس از انجام دیگر مراحل تولید، محصول نهایی وارد بازار می شود. در گذشته ایده اولیه، توسط هنرمند صنعتگر به شیوه سنتی توسط ابزار دست روی فلز نقره یا موم، قالب سازی شده و نتیجه کار برای تولید انبوه وارد سایر مراحل می شد.

این کار نیازمند مهارت، تجربه و دقت بالا و البته صرف زمان زیادی بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش کار در مرحله قالب سازی تغییر کرده و این بخش توسط نرم افزارهای مختلف روز دنیا نظیر راینو و ماتریکس انجام می شود، به این صورت که بعد از تایید ایده اولیه، طرح توسط افراد متخصص در نرم افزار به صورت سه بعدی مدل می شود و این مدل توسط دستگاه های پیشرفته با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و به عنوان قالب اصلی برای تولید مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از نرم افزار ویژگی های منحصر به فردی دارد؛ از جمله افزایش سرعت و دقت، کاهش خطا، امکان کنترل وزن محصول، کیفیت بالای قالب و امکان ساخت قالب های پیچیده و خاص را به طراح می دهد.
این نرم افزارها کمک بسزایی در افزایش کمیت و کیفیت تولیدات این صنعت داشته اند. البته این روش نیز نیازمند تخصص و کسب تجربه بالایی است. با اینحال افراد با سرعت بیشتری نسبت به روش قبل می توانند به عنوان طراح وارد بازار کار شوند. از نگاه من طراحی و مدل سازی دو جزء جدانشدنی این حرفه است.

ایتالیا مهد طراحی جهان

لازمه رشد و پیشرفت این صنعت داشتن نگاه تخصصی در تمامی بخش های آن است. از طراحی گرفته تا قالب سازی و تولید، همه نیازمند آموزش تخصصی و البته استفاده از تکنولوژی روز دنیا هستند. این نگاه تخصصی و البته استفاده از تکنولوژی روز دنیا هستند. این نگاه تخصصی را می توانیم در کشورهای مطرح دنیا نظیر ایتالیا، آلمان، فرانسه و همینطور آمریکا ببینیم.

در برخی از این کشورها این رشته به عنوان یک رشته مستقل دانشگاهی تدریس می شود و در برخی دیگر این رشته را در زیرمجموعه صنعت مد می بینیم. برخی کشورها آکادمی های تخصصی در زمینه طراحی طلا و جواهرات دارند که از آن جمله می توان به آکادمی داموس و نابای ایتالیا اشاره کرد. وجود این ام ردر کناربهره گیری از صنایع مکمل و تکنولوژی روز دنیا باعث موفقیت هر چه بیشتر برخی کشورها در این زمینه شده است.

به عنوان مثال کشور ایتالیا به عنوان مهد طراحی جهان و با وجود شهر میلان به عنوان پایتخت مد اروپا توانسته است در صنعت زیبا و جذاب طلا و جواهرات یکی از پیشتازان دنیا باشد.

چطور طراح طلا و جواهر شوم؟

در ایران هنوز رشته طراحی طلا و جواهرات به صورت یک رشته مستقل دانشگاهی ارائه نمی شود و متاسفانه عدم وجود این امر در قیاس با دیگر کشورها باعث شده نتوانیم از سیل عظیم استعداد بالقوه افراد به ویژه جوانان در این صنعت بهره بگیریم. به طور کل این هنر یکی از گرایش های رشته طراحی صنعتی است.
علاقمندان به این حرفه باید روند تحصیل خود را به گونه ای هدایت کنند تا بتوانند در زمینه طراحی جواهرات مهارت های لازمه را کسب کنند اما قطعا این امر کامل نخواهد بود چرا که طراحی صنعتی در دانشگاه های ما به صورت کل تدریس می شود.
البته آموزشگاه ها و مراکز خصوصی متنوعی در زمینه های مختلف این صنعت مشغول به فعالیت هستند که در شرایط امروز ما می توانند مکمل مناسبی برای تکمیل تخصص و مهارت افراد علاقمند به این رشته شده و زمینه ساز ورود به این دنیای جذاب و بی انتها شوند.

آینده ی شغلی طراحی طلا و جواهرات
شناساندن کسب کارتان، برای توسعه حرفه ای و موفقیت در آن کسب و کار، بسیار مهم است.
شما می توانید در کنار سایر طراحان جواهرات در تعدادی از وبسایت های اختصاصی، کار خود را به کارفرمایان و مشتریان بالقوه نشان دهید.

پیوستن به یک سازمان حرفه ای می تواند به پیشرفت حرفه ای شما کمک کند و راهی مناسب برای دیدار و برقراری ارتباط با طراحان مجرب است.

شرکت در نمایشگاه ها می تواند در توسعه حرفه ی شما مهم باشد.
شناخته شدن می تواند یک روند طولانی باشد، اما دستاورد آن می تواند عالی باشد.
اگر تمایل دارید که کسب و کار خود را رشد دهید، به یادگیری ادامه دهید و به منظور ساخت جواهرات مطلوب و اصیل، با روندها همگام شوید.
طراحان جواهرات، می توانند به حوزه های دیگری مانند طراحی مد یا خرید و فروش از طریق خرده فروشی نیز بپردازند. همچنین می توانند برای گالری ها کار کنند، و یا با تمرین بیشتر، در مراکز آموزش عالی، آموزش دهند.
ممکن است در زمینه نقره هم اگر آماده ی یادگیری مهارت های اضافی هستید، فرصت هایی وجود دارد.

نویسنده: ایمان سعیدی

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …