چگونه از طریق طلا و جواهرسازی مهاجرت کنم؟ - بخش سوم

کجا رو انتخاب کنم؟

سلام بر شما امیدوارم روزهای زندگیت رو طلایی بسازی، در دو مقاله قبلی با هم بررسی کردیم که مهاجرت اصلاً ارزش داره که زندگیمون رو برداریم و بریم یک کشورِ دیگه یا نه؟ و بررسی کردیم که کدوم کشورها برای ما که در صنعت طلا و جواهرات فعالیت میکنیم، مناسبه و درآمد و آینده اش چطوره؟ و اینکه چرا باید این کار رو انجام بدیم و تواناییش رو داریم ؟ و در مقاله دوم به روش هایی که بتونیم مهاجرتمون رو انجام بدیم پرداختیم و گفتیم که چطور باید تحقیق و جستجوکنیم و در نهایت چه مراحلی رو باید پشتِ سر بگذاریم. و در مقاله سوم همونطور که قول داده بودم به این میپردازیم که برای پیدا کردن بهترین کشور برای زندگی خودمون که به فرهنگ، آداب و رسوم زندگی ما و حتّی آب و هوا که با ما سازگاری داشته باشه باید بررسی کنیم و کلّی فاکتور دیگه که روی زندگی ما و شرایطش تاثیرگذاره که باید بهشون دقت کنیم چون اگر قدم های اشتباهی برداریم شاید دیگه قابل جبران نباشه و مجبوریم پای اشتباهمون بمونیم؛ پس اگر مقاله های قبلی رو نخوندی حتماً بخون چون حالت سریالی دارن و به هم متصل هستن که خودنشون خیلی میتونه کار رو برای مهاجرت تو ساده و کمک کنه.

خب برگردیم سرِ سری “مقاله های کجا برم بهتره؟” سری مقاله هایی که قراره با هم شرایط کشورهایی که از قبل با هم برای حرفه ما که در صنعت طلا و جواهرت هست رو پیدا کرده بودیم رو یک به یک بررسی کنیم و در آخر تصمیم بگیریم کدوم کشور از نظر شرایط هم برای ما مناسب هستش که با خیال راحت بقیه کارهای مهاجرتمون رو انجام بدیم و یه جورایی مطمئن بشیم از مقصدمون. حالا که بحث آینده زندگی خودمونه پس دقّت به این عوامل تاثیرگذار روی زندگیمون اهمیّت بسیار بالایی داره.

ایتالیا کشور اوّلی هست که با هم در این مقاله که “اسمش کجا برم بهتره؟ قسمت اوّل” هست رو با مهد مد و جواهرات شروع میکنیم جاییکه تاریخ غنی ای در هنر های مختلف داره و مبدع خیلی از هنر ها در دنیاست. پس با احترام به این پیشینه قدرتمند هنری قسمت اوّل رو با ایتالیا شروع میکنیم، کشوری که به خاطر شکل ظاهری نقشه خودش به چکمه اروپا معروفه.

نسبت به کشورهای دیگه ای که انتخاب کردیم ایتالیا راحت تر هم ویزا میده و هم دانشگاه ها و کالج هاش پذیرای ما هستن. خب این شد اوّلین فاکتور اینکه شانس ما برای حضور در این کشورها چقدره؟ ایتالیا با توجه به پذیرا بودن دانش پذیران خودش شانس بالایی برای ما به حساب میاد و با کشور ما هم رابطه خوبی داره و در همین تهران هم سفارتخونه فعالی داره پس نیازی نیست برای رفتن به سفارت ایتالیا به کشور دیگه ای بریم چیزی که به نسبت کانادا برای ما یک مزیت به حساب میاد که نیازی به هزینه بیشتر برای رفتن به سفارت و گرفتن هتل هزینه های دیگری برای ما نداره.

فاکتور بعدی اینه که مردم ایتالیا چجوری هستن و قراره با ما چه رفتاری داشته باشن؟

کشوری که با وجود 60 میلیون نفر جمعیتی که داره سالانه 60 میلیون بازدید کننده و اصطلاحاً توریست میاد و میره و همینطور دانش پذیر بودنش باعث شده که دانشجویان بین المللی علاقه بیشتری به این کشور برای ادامه تحصیل مهاجرت انتخاب کنن و این عوامل باعث شده که ایتالیا تبدیل بشه به یکی از مقصدهای اصلی دانشجویان در سطح جهان. مردم ایتالیا به شدّت خون گرم هستن فقط اوایل مهاجرتمون چون زبان ایتالیایی رو اصلاً بلد نیستیم و اونها هم چون میخوان با لهجه ایتالیایی، به زبان انگلیسی با ما صحبت کنن شاید یکم اذیت بشیم و البته که با سرعت خیلی بالایی حرف میزنن، البته که این مسئله بعد از یک مدّت برای ما عادی میشه و بهش عادت میکنیم، حتّی اگر هم خواستیم زبانشون رو یاد بگیریم میشه گفت که زبان ایتالیایی هم خیلی شیرین و جذابه و هم کاربردیه که میشه راحت یاد بگیریم و تمرین بهش مسلط بشیم؛ ولی عامل خیلی مهم اینه که خودِ مردم ایتالیا خیلی خوش صحبتن و با ما مهاجرها هم سعی میکنن ارتباط بگیرن و هم صحبت ما باشن که خب این خیلی عالیه. در کنار همه مسائل انقدر ایتالیا مناظر و جاهای دیدنی هنری داره که شاید نشه همه اش رو دید و لذّت برد. هوای خوب و متعدلی هم که داره باعث این میشه که بتونیم بدون دغدغه به گشت و گذار بپردازیم. کلّی نمایشگاه و ایونت هم در طول سال برگزار میشه که از آثار هنرمندان لذّت ببریم و ازشون میشه برای کارهای بعدیمون ایده بگیریم و با اتفاقات و تغییرات در هنر از نزدیک رو به رو باشیم.

از آب و هوا و زبان و مردم که بگذریم شاید مهمترین چیزی که روی زندگی ما تاثیر مستقیم داشته باشه شرایط اقتصادی و هزینه هامونه. اوّل از همه باید بگم که هزینه تحصیل در ایتالیا به نسبت بقیه جاهایی که انتخاب شدن خیلی کمتره و یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای ادامه تحصیل به حساب میاد که در دانشگاه های دولتی ایتالیا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چیزی حدود 1000 تا 4000 یورو در سال و برای دوره دکتری یه جورایی میشه گفت رایگان محسوب میشه اگر کمک استاد بشی و پروژه دانشگاهی قبول کنی و انجام بدی مبلغی رو هم بهت میدن و کمک هزینه تحصیلی بهت تعلق میگیره؛ از طرف دیگری هم ایتالیا، بورسیه های استانی متنوعی هم داره که اگر شرایطش رو داشته باشی و پذیرفته بشی برای همه مقاطع یک جورایی رایگان تحصیل میکنی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی رو داری و لازم نیست که حتماً زبان ایتالیایی رو بلد باشی. هم میتونی برای دانشگاه کار کنی و دستیار آموزشی باشی و یا دستیار پژوهشی و همونطور که گفتم بقیه شغل هایی که در دانشگاه میتونی انجام بدی و در قبالش حقوق بگیری و همینطور در خارج از دانشگاه در شغلی که استخدام دارن و بر حسب علایق و مهارتی که داری، ایتالیا این امکان رو بهت میده که هفته ای 20 ساعت کار کنی و در کمترین حالت 800 یورو درآمد داشته باشی برای یک شغل پاره وقت؛ البته که ما حرفه و مهارتی که داریم طراحی جواهرات و یا ساخت طلا و جواهراته که در کل درآمد خیلی بالاتری داره. مزیت دیگری که ایتالیا داره این هست که چون جزو اتحادیه اروپا به حساب میاد به محض اینکه ویزای ایتالیا رو گرفتی میتونی به هر کجای اروپا سفر کنی و کلی تجربه جدید به دست بیاری و هرجایی از اروپا رو ببینی. خبر خوبی که وجود داره اینه که ایرانیها میتونن از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنن که در کنار معافیت پرداخت شهریه دانشگاه به هر دانشجو امکان استفاده از خوابگاه و تخفیف وسایط نقلیه عمومی و کمک هزینه نقدی 3000 یورو در سال داده میشه که شرط تعلقش وضعیت مالی هر دانشجو هست. حالا که اینها رو گفتیم بریم ریز تر بشیم که ما به عنوان دانشجو چقدر هزینه در ماه داریم و کلاً شرایط هزینه های زندگی چجوریه؟

اوّلین نیازی که بعد از ورود به ایتالیا داریم نیاز به مسکن و در واقع خونه است که بتونیم جایی رو برای زندگی داشته باشیم. اگر شهر های کوچک و ارزونتر قبول بشیم هزینه مسکن عموماً بین 600-700 یورو در ماه و در شهر های اصلی و بزرگتر این هزینه تا 900 یورو هم میره و به علاوه هزینه های روزمره زندگی نهایت حدود 1400-1500 یورو در ماه در میاد که در کنار درآمدهایی که به دست میاریم رقم قابل قبولیه و در کل همونطور که گفتم تحصیل در ایتالیا به صرفه هستش و اگر میخوایم کمتر از بقیه کشورهایی که انتخاب کردیم هزینه کنیم ایتالیا بهترین گزینه به حساب میاد. در قسمت بعدی کجا برم بهتره به نوبت به کشور فرانسه میریم تا ببینیم این کشور از نظر شرایط چطوریه تا بتونیم بهترین تصمیم رو بگیریم.

با من همراه باش…

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …