چگونه از طریق طلا و جواهرسازی مهاجرت کنم؟ – بخش چهارم

کجا برم خوبه ٢

سلام بر شما امیدوارم روزهاى زندگیت رو طلایى بسازى، الان دارى قسمت چهارم چگونه از طریق طلا و جواهرسازی مهاجرت کنم؟ رو میخونى که از مقاله هاى سریالى براى مهاجرت کساییه که با مهارت در زمینه طلا و جواهرات میخوان مهاجرت کنن پس اگر مقالات رو به صورت سریالى تا بحال نخوندى پیشنهاد میکنم که از اوّل مقالات رو شروع به بررسى کن چون خیلى توى این مسیر کمکت میکنه، خب از توضیحات که بگذریم نوبتى هم که باشه نوبت کشور عشق و هنر و کافه است، فرانسه.

فرانسه دروازه اروپاست چون از شش جهت با کشور هاى آلمان، لوکزامبورگ، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا و در نهایت با سوییس مرز مشترک داره و به همین دلیل به این نام میشناسنش چون خیلى راحت از طریق زمینى و قطار و هوایى میشه به سایر کشورهاى اروپایى دسترسى داشت و سفر کرد پس فاکتور اوّل براى ما که دسترسى براى مسافرت بود رو فرانسه با قبولى پشتِ سر میگذاره البته که خودِ کشور فرانسه جاهاى دیدنى خیلى زیادى داره مه تو ادامه بهشون اشاره میکنم.

فاکتور بعدى براى ما آب و هواست که از این مظر هم فرانسه شرایط معتدلى داره، در شرایطى که هوا باید گرم باشه اونقدر گرم نیست و در موقع سردِ سال هم از اون سرماى زیاد خبرى نیست و در کل میشه گفت هواى معتدلى داره و خیلى عالیه براى کسایى که آب و هواى نزدیک به خودمون رو میخوان که بهشون این کشور پیشنهاد میشه.

عامل تاثیرگذار بعدى براى ما بحث زبانى و کاربرد اون هست که زبان فرانسوى بعد از زبان انگلیسى در رتبه دوم مهمترین و پر کاربرد ترین زبان در جهانه که بیش از ٢٨٠ میلیون نفر در جهان با این زبان صحبت میکنن پس میشه گفت خیلى زبان مهمیه و همینطور خیلى شیرین چون تصور کن با اون مدل اداى کلمات سراسر عشق معنا شده یادگیرى این زبان رو خیلى ساده میکنه البته که ما براى مهاجرت نیاز مبرمى به بلد بودن زبان فرانسوى نداریم و همون زبان انگلیسى کافیه ولى اگر کسى بعد از مهاجرت علاقه به این زبان نشون داد، میتونه به راحتى و لذّت بخشى یادش بگیره.

از زبان که بگذریم نوبت میرسه به شرایط دانشگاهى و تحصیلى در فرانسه؛ با توجه به اینکه تحصیلات اهمیت بسیار بالایى براى دولت و مردم فرانسه داره سالیانه بودجه زیادى هم براى این مسئله اختصاص داده میشه که فرانسه تونسته رتبه ششم رو در نظام آموزش عالى به دست بیاره که رتبه قابل قبول و خوبى به شمار میاد و همینطور به شدت دانش پذیران زیادى رو سالیانه در خودش جاى میده تا دانشجویان بتونن با کیفیت بالایى آموزش ببینن که طبق نظر سنجى ها ٩٠٪ از دانشجویان رضایت داشتن که این امر فوق العاده ایه و هر کسى دوست داره که در این کشور تحصیل کنه.

اقتصاد فرانسه هم یکى از بزرگترین اقتصاد هاى حال حاضر دنیاست و به شدّت قویه که باز هم در این مورد رتبه ششم رو در اختیار داره و رتبه اوّل در زمینه میزان سرمایه گذارى در ساخت و تولید رو به دست آورده که با بیش از ٧٠ میلیون نفر جمعیت بازار بسیار خوبى در اروپاست و فرانسه از ۵٠٠ شرکت بزرگ جهان تونسته ٣١ شرکت رو در کشور خودش داشته باشه که این هم دستاورد بزرگیه که میشه به ایرباس و توتال و پوشاک لوکس مثل لویى ویتان اشاره کرد و کلّى شرکت بزرگ دیگه که اسمشون براى همه ما آشناست.

از نظر محیط زندگى با توجه به اینکه فرانسه رتبه اول رو از نظر تعداد گردشگران خارجى داره میشه گفت که مردمش هم با خارجى ها و مهاجرین همراه هستن و از طرف دیگر گفته میشه که شهر پاریس بهترین شهر براى دانشجوها در فرانسه است که به آسودگى میتونن تحصیل کنن، از نظر بهداشت و درمان هم شرایط خوبى داره که خیلى نکته مهمیه و از نظر فرهنگى هم هرچى بگم کم گفتم چون مسائلى همچون چهل هزار اثر باستانى و حفاظت شده، ٨٠٠٠ موزه و ٢٠٠٠ سینما نشون دهنده اینه که چقدر فرهنگ و هنر ریشه در فرانسه داره.

براى تحصیل دانشگاه هاى دولتى از دانشجویان هزینه اى دریافت نمیکنن و بالطبع خصوصى ها هستن که داراى هزینه اند که اگر شما متقاضى و در حال یادگیرى زبان فرانسه باشید تا ۴٠ درصد هزینه مسکن رو دولت فرانسه کمک میکنه. دانشگاه هاى خصوصى شهریه هاى متفاوتى دارن که میشه از ٣٠٠٠ تا ٢٠,٠٠٠ یورو در سال باشه که بستگى به دانشگاه داره. متوسط هزینه زندگى دانشجویى در فرانسه هم میشه گفت ٧٠٠-٨٠٠ یورو در ماه که مبلغ اجاره ماهیانه مسکن از ۵٠٠ تا ٧٠٠ یورو هم باید بهش اضافه کنیم که میشه گفت هزینه مسکن در فرانسه و پاریس یک مقدار بالاست که در شهرهاى کوچک هم میشه با ٣٠٠ یورو یک آپارتمان کوچک و نقلى اجاره کرد که با هزینه آب و برق و تلفن حدود ١٣٠ یورو باید بهش اضافه کنیم. ولى حالا که اینها رو گفتیم ببینیم وضعیت کارى در فرانسه چطوریه؟ چون بالاخره درآمد داشتن براى ما یک دغدغه به حساب میاد تا بتونیم از پس هزینه هاى زندگى بربیایم پس با هم برسم وضعیت کارى و درآمدى رو بررسى کنیم. فرانسه فقط در شرایطی به ما اجازه کار میده که از یک مؤسسه آموزشی معتبر و اجازه اقامت دانشجویی داشته باشیم و در هفته حداقل 20 ساعت کلاس داشته باشیم که حالا هم میتونیم در دانشگاه کارهای پژوهشی و دستیاری اساتید رو انجام بدیم و کارهای داخل دانشگاه و هم در بیرون از دانشگاه با توجه به مهارتهایی که داریم و شغل هایی که متقاضی برای استخدام دارن بتونیم شاغل بشیم، از طرف دیگر ما مهارت در صنعت طلا و جواهرات داریم که با تلاش خودمون میتونیم به درآمدهای خیلی بالاتر برسیم و دغدغه مالی هم نداشته باشیم فقط کافیه که با این همه تلاشی که برای مهاجرت انجام دادیم، همّت کنیم و در زمینه طلا و جواهرات شغل خوبی دست و پا کنیم تا خیال خودمون رو راحت کنیم. فقط یک نکته دیگر در این مورد میتونم بگم که ما با همون زبان انگلیسی میتونیم کارهامون رو انجام بدیم و با مرور زمان میتونیم زبان فرانسوی هم یاد بگیریم که میتونه در روند کاری کمکمون کنه. شرایط کاری در فرانسه هم مثل ایتالیاست که اجازه میده 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنیم و در زمانی که بین ترم هست به طور تمام وقت مشغول باشیم که برای پاره وقت 850 یورو و تمام وقت 1500 یورو در کمترین حالت درآمد داشته باشیم. شاید این مسئله بورسیه هم برامون مهم باشه که در فرانسه به سه حالت امکان پذیره که در نوع اوّل تمام هزینه های دانشگاه و زندگی رو پوشش میده، در نوع دوم قسمتی از هزینه های دانشگاه  و زندگی رو پوشش میده و در حالت سوم فقط هزینه شهریه دانشگاه رو پوشش میده که هر سه حالت بهتر از نبودشون حساب میشه که حداقل ما کمتر هزینه میکنیم و در پولمون صرفه جویی میشه که برای اشتفاده از بورسیه ها باید به دانشگاهی که تحصیل میکنیم درخواستمون رو ارائه و فرم های مربوط بهش رو پُر کنیم که رقم بورسیه برای هر مقطع تحصیلی متفاوته و مثلاً برای کارشناسی حدود 1200 یورو و در دکتری 1400 یورو در ماه هست که خب رقم راضی کننده ای برای ماست که شاید جالب باشه که این بورسیه شامل هزینه بیمه و بلیت رفت و برگشت به کشور خودمون هم میشه که اصطلاحاً بهش بورسیه ایفل گفته میشه. خود دانشگاه ها هم همونطور که در بالا گفتم خیلی مسئله تحصیل و دانشجویان براشون اهمیت داره و در طول ترم کلی نمایشگاه، سمینار و ایونت های ورزشی و هنری و جشن برگزار میکنن تا دانشجو احساس خوبی و رضایت از تحصیلش داشته باشه.

بعد از اتمام دوره تحصیلی هم کشور فرانسه این امکان رو به ما میده که تا یکسال دنبال شغل مناسب بگردیم و قابل تمدید هم نیست پس یکسال وقت داریم تا کاری که برامون مناسبه رو پیدا کنیم که رقم دریافتی حقوقمون باید 5/1 برابر حقوق ثابت این کشور باشه تا بتونیم تقاضای اقامت در این کشور رو بدیم. تنها کاری که باید در فرانسه کنیم و خیلی برامون مهمه اینه که ارتباطات خودمون رو بتونیم خوب گسترش بدیم چون فرانسوی ها خیلی به اینکه دوستشون کسی رو برای کار پیشنهاد بده اهمیت میدن و جدی تر میگیرن تا اینکه کسی رو ندیده و نشناخته استخدام کنن پس تا میتونیم باید حوزه ارتباطات خودمون رو وسعت بدیم تا راحت به شغل مورد علاقمون دسترسی داشته باشیم و بدستش بیاریم. بعد از اینکه 5 سال هم در کشور فرانسه به طور مداوم زندگی کردیم میتونیم برای اقامت دائم اقدام کنیم که مدّت زمان انقضای 10 ساله داره که هر ده سال باید تمدیدش کرد. اگر بخوام یک مروری با هم روی مقاله داشته باشیم تا بشه بهتر تصمیم بگیریم اوّل با شرایط کشور فرانسه بگم که از نظر غذا و نوشیدنی یکی از بهترین کشورهاست که آشپزهای فرانسوی در سطح جهان هم خیلی معروفن و هنر و غذا براشون خیلی اهمیت داره؛ سیستم حمل و نقل خیلی خوب با دسترسی های خوب داره که هزینه پرداختی نسبتاً پایینی داره که این هم یک امتیاز بحساب میاد، یکی از بهترین خدمات بهداشتی درمانی رو در سطح دنیا داره که فکرمون رو از نظر  آسودگی و سلامتی هم راحت میکنه، آب و هوای خیلی خوبی داره که دیگر دغدغه سرما و گرما رو هم نداریم و در آخر هم مناطق دیدنی و آثار تاریخی و موزه های خیلی مطرح مثل لوور رو داره که آثار فاخر جهانی رو در خودش جای داده. متوسط حقوق در سال گذشته در کشور فرانسه 5000 یورو برآورد شده که رقم قابل توجهیه که اگر بخوام هزینه ها رو هم سر انگشتی محاسبه کنیم حدود 500 تا 700 یورو برای اجاره خونه میره، آب و برق و تلفن هم 100 یورو حدوداً، اینترنت نا محدود هم 60-70 یورو در ماه و حمل و نقل هم 70 یورو و در نهایت هزینه خوراک 300 یورو بگیم در مجموع میشه 1240 یورو که اگر بگیم متوسط حقوق ماهانه رو هم در نظر بگیریم با همه محاسبه ها 3760 یورو باقی میمونه که رقم بسیار معقولیه. در آخر ممنون که با من در این جستجو ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی چون میدونیم که این آینده ماست و میخوایم به بهترین حالت بسازیمش. در مقاله بعد به سراغ کشور آلمان میریم که میدونم خیلی ها منتظرش هستن پس تا مقاله بعدی با من همراه باش…

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …