چگونه برای کسب و کار جواهرسازی خود برند بسازیم

اگر هدف نهایی جواهر سازی شما، فروش محصولات تولید شده است، پس ساختن برند برای کسب و کار شماهرچقدر هم که کوچک باشد- بخشی مهم از کار شماست و نباید آن را بی اهمیت بدانید.

برندسازی نقشی مهم در مطلوب بودن ساخته های شما و پیدا کردن بهترین مشتری برای محصولات شما دارد. برندسازی به شما کمک می کند که همه سخت کوشی، عشق و توجهی که در ساخت محصولات استفاده کرده اید به ثمر بنشیند.

در این مطلب ما با یک جواهرساز با استعداد، یعنی Tegen Foote درباره چگونگی ساخت برند و مشکلاتی که او در این راه با آنها مواجه شد صحبت می کنیم.  Tegenمالک، طراح و سازنده در جواهرات Tegen است و در طی دو سال گذشته عشق خود به ساخت جواهرات را به یک کسب و کار موفق تبدیل کرده است. Tegen سبکی خاص دارد که نه تنها در طراحی هایش نمایان است، بلکه این سبک در برند او نیز قابل مشاهده است.  

ما همچنین دانش و فهم خود را نیز به سخنان او اضافه کرده و بهترین نکات برای ساخت برندی منسجم که با مخاطبان ارتباط برقرار می کند را با شما به اشتراک می گذاریم. 

 

شما چگونه جواهرسازی خود را به یک کسب و کار تبدیل کردید؟

من همیشه به طراحی و ساخت علاقه داشتم. من خوشحالم که از والدینم الهام گرفتم مادرم برای بخش هنر و طراحی و گرافیک و پدرم برای بخش مهندسی و ساخت،  جواهرسازی ترکیبی از این دو بخش است. در سال 2001 تصمیم گرفتم که هنر و طراحی را در دانشگاه ترورو بخوانم. در سال دوم تحصیل تخصص طراحی سه بعدی خواندم. آن موقع فهمیدم که کار با فلزات را دوست دارم و استفاده از تکنیک های مختلفی را امتحان کردم. 

بعد از اتمام تحصیل، یک سال صرف پیدا کردن جواهرسازی که من را به عنوان شاگرد قبول کند کردم ولی در نهایت کسی را پیدا نکردم. پس از آن برای چندین کلاس، یک دوره FDA جواهرسازی و نقره کاری ثبت نام کردم. 

من در طول 7 سال آینده تکه هایی را تحت عنوان برندی که ساخته بودم، برای مردم می ساختم اما خرج زندگی خود را با استفاده از شغل های دیگری که داشتم در می آوردم. با این حال، بعد از چند اتفاق کوچک که زندگی و برنامه های من را عوض کردند، تصمیم گرفتم که روی کسب و کار جواهرسازی خودم سرمایه گذاری کنم، برند شرکتم را عوض کنم و جواهرسازی را نیز به سابقه کار خود اضافه کنم.

برندتان را چگونه ساختید؟

من این که جواهرات یک تکه بسیار شخصی است و دارای معنی خاصی است را در نظر داشتم، پس من هم میخواستم که برند جواهراتم حس و سبک کار خودم را داشته باشد. من در سواحل کورنوال بزرگ شدم و همواره شیفته پری های دریایی و رنگ های دریایی بودم و کمی هم بیش از حد به اشیای براق علاقه دارم. به همین خاطر، سبک من خیلی از سواحل الهام گرفته است. من لوگویی لازم داشتم که خودم و سبکم را نشان دهد پس اولین قدمی که  برداشتم این بود که از یکی از دوستان طراح گرافیک با استعدادم خواستم که برای من لوگویی بسازد. من جزئیات سبک و کار خودم، رنگ مورد علاقه ام و سایر چیزها را برای او توضیح دادم، او نیز لوگویی عالی برای من ساخت. 

قدم بعدی ساختن کارت های ویزیت و وبسایتم بود. من یک طراح وبی را پیدا کردم که چیزهایی که من میخواستم را درک می کرد، من هر صفحه از وبسایتم را در یک دفتر طراحی کردم من میخواستم که وبسایتم منحصر به فرد، دارای قابلیت خرید و همچنین متناسب با سبک خودم باشد. 

بعد از آن برای فتوشاپ کردن همه جواهراتی که درست کرده بودم کمک گرفتم و چند هفته را صرف یاد گرفتن کار با وبسایت و گذاشتن محتوا بر روی آن کردم. مشاهده کار کردن همه این اجزا با هم بسیار هیجان انگیز است! 

چگون تضمین کردید که مشتریانتان برند شما را می بینند؟

من در انتخاب همه چیز بسیار سخت گیر هستم! فقط این که از بسته بندی خود راضی شوم سالها طول کشیده است با این وجود هنوز چیزهایی وجود دارد که دوست دارم که از آنها استفاده کنم (مثلاً بسته های فیروزه ای که بسیار گران هستند!) ولی به نظر من پیوستگی بین طراحی بسته بندی، طراحی وب و همه طراحی های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است، همه آنها باید متناسب با هم باشند.

همچنین، نشان فلز خودم، من به اینکه نشان فلز خودم را دارم و شرکت آن را روی کارهای من می گذارد بسیار افتخار می کنم. این نشان، علامت کیفیت است و وجود این نشان روی جواهرات من، آنها را کامل کرده و به مشتریان اطمینان می دهد که چیزی ارزشمند را می خرند. 

آیا به نظرتان داشتن یک برند منسجم فروش را افزایش می دهد؟

قطعاً، مردم از تبلیغات و برندسازی جذب کار شما می شوند. تا زمانی که تکه هایی که شما تولید می کنید منسجم و با کیفیت باشند مردم همیشه چیزهایی که برای آنها و استایل خودشان مناسب است را پیدا خواهند کرد. امروزه پیدا کردن چیزهایی که آنها می خواهند ببینند و حذف کردن چیزهایی که به آنها علاقه ندارند با استفاده از ابزارهایی مانند هشتگ ها بسیار آسان شده است. 

 

آیا برای کسانی که می خواهند جواهرسازی خودشان را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنند توصیه ای دارید؟

خودتان باشید، سبک خودتان را پیدا کنید و از آن استفاده کنید! برای یافتن ایده هایی که از قبل ساخته شده اند به اینترنت نروید و از آنها استفاده نکنید؛ بیرون بروید، دنیا را مشاهده کنید و از هر چیزی که شما را جذب می کند الهام بگیرید.

دنیای مد را دنبال کنید تا بدانید چه سبک ها، رنگ ها و تم هایی برای فصل بعد “مد” می شوند، به گالری و نمایشگاه های مد بروید، از همه و هر چیزی که به خلاقیت شما کمک می کند استفاده کنید.

مهمتر از همه، چیزهایی بسازید که از عاشق ساختن آنها هستید، اگر از ساخته خودتان خوشتان می آید، احتمالاً افراد دیگر نیز از آن خوششان خواهد آمد!

برای مشاهده وبسایت Tegen و دیدن همه کارهای شگفت انگیز او اینجا را کلیک کنید. 

نکاتی برای ساخت یک برند منسجم…

ما با نکات و توصیه هایی که Tegen ارائه کرد کاملاً موافقیم. کلید اصلی برای رشد کسب و کار این است که راهی را انتخاب کنید که به همه کارهایی که شما انجام می دهید مرتبط باشد. 

یک “برند” جنبه های زیادی که مرتبط با معرفی مؤثر کسب و کار شما هست را در بر می گیرد. برند فقط ظاهر و سبکی نیست که شما انتخاب می کنید، بلکه حس، شخصیت، ارزش ها و “سبک و لحن”ـی است که استفاده می کنید. 

برند وسیله ای برای ایجاد ارتباط فوری با مخاطبان است. می تواند نکات زیادی را درباره کسب و کار شما به آنها بفهماند، بدون این که لازم باشد این نکات را مستقیماً به آنها بگویید. برند چیزی است که مشتریان را قادر می کند شما را به جای کسی دیگر انتخاب کنند. برند باعث ایجاد اعتماد و همسو شدن با ارزش ها و خواسته های بقیه می شود. 

ایجاد “خط مشی برند” می تواند محل بسیار مناسبی برای شروع کار ساخت برند باشد. به این که می خواهید برندتان چگونه به نظر برسد، ارزش های آن، شخصیت، سبک، و لحن آن فکر کنید.

وقتی این خطوط مشی را ساختید، شما می توانید برای ساخت هر چیزی که می سازید، از ظاهر وبسایتتان گرفته تا عکس هایی که می گیرید و ظاهر و لحن پست های شبکه های اجتماعی به آن مراجعه کنید. 

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …