چگونه حلقه خود را در طی همه گیری ویروس کرونا تمیز کنیم - کل این فرایند تقریباً 3 دقیقه طول می کشد

بسیاری از افراد از من می پرسند که در طول این همه گیری ویروس کرونا/کووید-19، برای تمیز نگه داشتن حلقه مان باید چه کار کنیم چون همه ما هر روز چندین بار دستان خود را به مدت 20-30 ثانیه می شوییم. بسیاری از افراد در حالی که دستان خود را می شویند، حلقه شان را بیرون می آورند، ولی این افراد نگران هستند که حلقه آنها حامل ویروس کرونا باشد.

و اگر هنگامی که دستانتان را می شویید آنها را در نیاورید، این کار باعث خراب شدن جواهراتتان می شود؟ 

و با وجود این همه شستن دست و کرم زدن، حلقه هایمان ممکن است به دلیل باقیمانده صابون یا کرم روی آنها به سرعت کدر شوند. پس مردم میخواهند روش شستن و تمیز کردن سریع حلقه ها در خانه برای زیبا و براق نگه داشتن آنها را بدانند.

نکته ای که اینجا وجود دارد این است که این مقاله برای فلزات گرانبها (نقره استرلینگ، طلا، پلاتین، پالادیم) که روی آنها سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی سوار است نوشته شده است.  همچنین این مقاله فقط برای جواهرات دارای سنگ های سخت مثل الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد کبود، کهربای اصل (تورمالین)، لعل، لعل ارغوانی (آمتیس)، پریدوتیت، یاقوت زرد (توپاز) و سیترین کاربرد دارد.  اگر حلقه شما دارای سنگ هایی مانند زمرد سبز، عقیق، تانزانیت یا یک سنگ طبیعی مانند مروارید، کهربا، یا کرال است، از آنجایی که آب و مواد شوینده ممکن است به آنها آسیب وارد کند، استفاده از روش های این مقاله به شما پیشنهاد نمی شود. حلقه هایی که از این نوع هستند بهتر است در دوران این همه گیری اصلاً پوشیده نشوند و هنگامی که می خواهید آنها را تمیز کنید، بهتر است کار را به جواهر ساز بسپارید.

همچنین، از آموزش های این مقاله روی جواهرات طرح استفاده نکنید، چون این جواهرات اصلاً رابطه خوبی با شسته شدن نداشته و ممکن است در اثر تماس با آب یا مواد شوینده آسیب دیده و پوسیده شوند. 

  • هنگامی که حلقه دستتان است و میخواهید دستتان را بشویید، یا قبل از شستن خود حلقه، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از استحکام سنگ های قیمتی آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که هیچکدام از این سنگ ها از جای خود تکان نمی خورند.  همچنین مطمئن شوید که هیچ یک از قسمتهای فلز نیز برنده نیست – شاید یکی از چنگک های انگشتر برآمده باشد.  اگر متوجه شدید که یکی از قسمت های جواهرتان شل است یا به درستی سر جایش قرار نگرفته است، حلقه تان را بیرون بیاورید و تا زمانی که با جواهرساز درباره آن حرف نزده اید، دوباره آن را نپوشید.  ولی در صورتی که مشکلی وجود ندارد…
  • اگر حلقه شما سنگی سخت مثل الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد کبود، لعل، لعل ارغوانی (آمتیس) یا پریدوتیت است، بیرون نیاوردن حلقه در حالی که دستانتان را می شویید مشکلی برای حلقه ایجاد نخواهد کرد.
  • ژل های ضد عفونی کننده دست برای حلقه های دارای سنگ های قیمتی سخت مشکلی ایجاد نخواهند کرد، پس بیرون نیاوردن این گونه حلقه ها هنگام شستن دست ها مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد.
  • اگر پوست حساسی دارید، ممکن است به صابون مایع که بعد از شستن دست هایتان زیر حلقه می ماند نیز حساسیت نشان دهید و به سرعت نشانه های آلرژی در پوست شما ظاهر شود. پس، اگر ممکن است که حساسیت داشته باشید، برای جلگویری از ایجاد واکنش و عارضه ناخوشایند بر روی پوستتان، از اینکه صابون را به خوبی از روی پوست خود و زیر حلقه پاک کرده اید اطمینان حاصل کنید. اگر این عارضه در اثر دقت نکردن در شستن دستانتان، بر روی پوستتان ایجاد شده است، پیشنهاد می کنم تا وقتی که این عارضه بهبود می یابد حلقه تان را بیرون آورده و به جای استفاده از صابون مایع، از صابون جامد استفاده کنید که معمولاً باعث ایجاد حساسیت نمی شود.  برای پوست های حساس، صابون جامد معمولاً بسیار بهتر است.
  • اگر حلقه تان بسیار کثیف شده است، آن را به مدت نیم ساعت یا بیشتر در آب 30 درجه همراه با یک قطره مایعی که برای شستشو از آن استفاده می کنید بگذارید.  شما برای این کار می توانید از یک لیوان یا یک ظرف کوچک استفاده کنید.  من استفاده از سینک فلزی یا چینی را برای این کار پیشنهاد نمی کنم چون وقتی با موایع شوینده که لغزنده هستند کار می کنید، احتمال افتادن حلقه وجود دارد و در این حالت اگر سینک فلزی یا چینی باشد، احتمال افتادن خط و خش بر روی جواهر و آسیب وارد شدن به آن افزایش می یابد، پس یک لیوان یا ظرف کوچک برای این کار بهتر است.  ولی اگر میخواهید از سینک استفاده کنید، حتماً پلاگ سینک را بگذارید تا از وارد شدن بخش هایی از حلقه به فاضلاب و از دست دادن آن قسمت جلوگیری کنید.
  • از یک قلم موی خیلی خیلی لطیف استفاده کنید. من استفاده از قلم موی نقاشی سمور یا قلم موی لطیف آرایش را پیشنهاد میکنم، ولی شما می توانید از قلم موی ریمل مژه و ابرو قدیمی یا حتی یک مسواک فوق نرم کودکان نیز برای این کار استفاده کنید. از مسواک های بزرگسالان استفاده نکنید چون آنها سخت و ساینده هستند و ممکن است به جواهراتتان آسیب وارد کنند. داستانی قدیمی وجود دارد که می گوید باید برای تمیز کردن حلقه های دارای الماس از خمیر دندان استفاده کنید – لطفاً از انجام این کار خودداری کنید، این کار باعث ساییده شدن حلقه می شود و به حلقه شما آسیب وارد خواهد کرد.
  • حلقه و قلم موی لطیف خود را خیس کنید، یک قطره مایع شوینده روی قلم مو ریخته و پس از انجام این کار، اطراف سنگ و حلقه را با استفاده از این قلم مو بشویید.  قلم مو را محکم فشار ندهید، به آرامی پشت سنگ محل قرارگیری سنگ و خود سنگ (که در یک حلقه خوب ته حلقه باید باز باشد و سنگ حلقه مشخص باشد) را بشویید.  وقتی احساس کردید که جواهرتان را خوب تمیز کرده اید، با استفاده از آب آن را پاک کرده و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. 
  • اگر حلقه خیلی کثیف باشد، ممکن است قبل از تکرار دوباره این فرایند لازم باشد که بگذارید حلقه دوباره برای مدتی درون آب و صابون بماند، و سپس می توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید.
  • بعد از اتمام کار، آب روی حلقه را با استفاده از یک دستمال بسیار لطیف جذب کنید (فقط آب را جذب کنید، دستمال را روی حلقه فشار ندهید) تا دیگر آبی روی حلقه وجود نداشته باشد.
  • در نهایت، با استفاده از یک پارچه بدون پرز لطیف حلقه را پاک کنید. در حالت ایده آل، این تکه پارچه باید یک پارچه مخصوص جلا دادن جواهر باشد، چون این پارچه ها مخصوص این کار ساخته شده اند و باعث آسیب رسیدن به جواهرت شما نمی شوند. اگر به این پارچه دسترسی ندارید، پارچه مخصوص تمیز کردن عینک هم میتواند برای این کار استفاده کنید. به هر حال، مطمئن شوید که پارچه کاملاً تمیز است و در یک جعبه نگهداری شده است، چون اگر در خارج از جعبه باشد، تکه های ریز شن و گرد و خاک ممکن روی آن جمع شده باشند و این می تواند به حلقه آسیب وارد کند.
  • شما می توانید این فرایند تمیز کردن را هر چند وقت یک بار که میخواهید تکرار کنید.

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …