آموزش فروش آنلاین جواهرات

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بوده اید، ممکن است به فروش آنلاین جواهرات فکر کرده باشید.

این بازار کسب و کار آنلاین رشد سریع دارد، چند میلیارد دلاری است و می تواند ترسناک باشد. مسئله این نیست که شما یک استاد آهنگر باشید یا یک جمع کننده جواهرات. شاید شما می خواهید یک کسب و کار دراپ شیپینگ جواهرات مد روز آنلاین کوچک راه بیندازید.

هیچ محدودیتی برای ورود وجود ندارد. در این مقاله ما در هفت قدم ساده فروش جواهرات به صورت آنلاین را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه به صورت آنلاین جواهرات بفروشیم

1. نوع جواهراتی که می فروشید را مشخص کنید

2. سبک جواهرات خود را مشخص کنید

3. برای فروشگاه جواهرات خود برند سازی کنید

4. مخارج اولیه خود را مشخص کنید

5. روی کسب و کار جواهر فروشی آنلاین خود سرمایه گذاری کنید

6. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

7. به نیازهای مردم توجه کنید و با آنها سازگار شوید تا فروش خود را افزایش دهید

1. نوع جواهراتی که می فروشید را مشخص کنید

هر نوع جواهری می تواند باعث شود بازدیدکنندگان وبسایت شما خرید انجام دهند. روی تعیین این که می خواهید چه نوع جواهراتی بفروشید وقت بگذارید. انجام این کار نکات بسیاری را برای مشتریان دائمی شما روشن می کند و با این کار در دراز مدت در زمان و انرژی شما نیز صرفه جویی می شود. بگذارید چند دسته جواهرات را برای شما توضیح بدهیم:

جواهرات با کیفیت

جواهراتی است که در ساخت آن از فلزات با کیفیت بالا و گوهرسنگ هایی مانند الماس و یاقوت کبود استفاده شده و صنعتگران ماهر آنها را ساخته اند. در این کارها به کیفیت بالای مواد استفاده شده بیشتر از مهارت ساخت صنعتگر توجه شده است. مواد گران قیمت باعث می شوند افراد بسیار کمی این جواهرات را بخرند ولی هنگامی که یک قطعه از این نوع جواهرات را می فروشید، سود بیشتری را برای شما بر می گرداند.

جواهرات دست ساز

در جواهرات دست ساز علاوه بر توجه به مهارت جواهرساز، به سبک و طبع هنری جواهرساز نیز توجه می شود. از گوهرسنگ های نیمه قیمتی و مواد غیرعادی دیگر برای ساخت جواهرات منحصر به فرد استفاده می شود. مشتریان به منحصر به فرد بودن و بی همتا بودن این نوع جواهرات جذب می شوند. این نوع جواهرات به آنها اجازه می دهند که جواهراتی داشته باشند که بسیار خاص هستند بدون اینکه مجبور باشند برای تهیه جواهرات با کیفیت زیاد هزینه کنند.

جواهرت مصنوعی

این نوع جواهرات معمولاً مد هستند، به صورت انبوه و از مواد ارزان قیمت تولید می شود. این نوع جواهرات بسیار ارزان هستند که همین یعنی برای به دست آورن سود قابل توجه لازم است تعداد بسیار زیادی از آنها را بفروشید.

جواهرت قدیمی

جواهرات قدیمی به یکی از محصولات محبوب برای فروش آنلاین تبدیل شده اند. بعضی از افراد در شناسایی جواهرات با ارزش خوب عمل می کنند و عاشق خرید در بازارهای دوره ای هستند. جواهرت قدیمی مشتریان را قادر می کند که محصولاتی نسبتاً منحصر به فرد و جواهراتی که داستان هایی قدیمی دارند را بخرند.

2. سبک جواهرات خود را پیدا کنید

مرد، زن، پیر، جوان؛ همه عاشق جواهرات هستند. ولی نوع جواهراتی که افراد مختلف استفاده می کنند بسیار متفاوت هستند. شما باید گروهی از افراد که به جواهراتی که شما می فروشید علاقه دارند را تشخیص دهید. این کار به شما در تعیین مشتریان ایده آل و هدف شما کمک می کند.

مردان و زنان چیزهای متفاوتی را از جواهرات خود می خواهند. سن نیز در این مورد تأثیر گذار است؛ احتمال اینکه مشتریان پیر جواهرات جدید و مد روز را برای یک بار استفاده بخرند بسیار کم است، مگر اینکه آن را به عنوان هدیه بخرند. بعضی از افراد از جواهرات دست دوم بدشان می آید در حالی که همین جواهرات برای بعضی دیگر از افراد مانند گنجینه هایی منحصر به فرد هستند. بسیاری از افراد قدرت مالی خرید جواهرت با کیفیت را ندارند و گروهی کوچک فکر می کنند که هر چیز که کمتر از الماس باشد ارزان به نظر می رسد.

بعضی از فرهنگ ها سبک جواهرت سنتی خود را دارند و درک این موضوع در تعیین جایگاه جواهراتی که می فروشید به شما کمک می کند. خود را با پس زمینه و فرهنگ جواهراتی که می فروشید آشنا کنید تا بتوانید داستان آنها را بهتر تعریف کنید. این کار به درک بهتر مشتریان هدف شما نیز کمک می کند.

3. برای فروشگاه جواهرات خود برندسازی کنید

هنگامی که سعی می کنید نحوه فروش آنلاین جواهرات را درک کنید، برندسازی و بازاریابی می توانند دو کلمه بسیار ترسناک باشند، ولی این دو کار بسیار ساده تر از چیزی هستند که فکرش را می کنید.

پس از اینکه نوع جواهراتی که می خواهید بفروشید و گروه مشتریان خود را تعیین کردید، آماده هستید که داستانی درباره برند خود را برای مشتریان هدف خود تعریف کنید. مطلبی کوتاه بنویسید که دلیل شروع کار شما و مواردی که باعث خاص شدن جواهرات شما می شوند را بیان می کند.

هنگامی که محصولات خود را ارسال می کنید روی بسته بندی مناسب برند خود سرمایه گذاری کنید. افزدون یک یادداشت تشکر یا حتی یک کد تخفیف برای خرید بعدی را نیز حتماً در نظر بگیرید تا مشتریانتان را به خرید بیشتر تشویق کنید.

لحنی که می خواهید از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید را نیز مشخص کنید.

جواهرات ارزان قیمت یا مد روز می فروشید؟ لحن خود را جذاب تر، ساده تر و مدرن تر انتخاب کنید. جواهرات با کیفیت و بی همتا می فروشید؟ شما باید مانند یک متخصص که بسیار از توضیح دادن تاریخچه و جزئیات طراحی تکه های جواهرات خوشحال است به نظر برسید. جواهرات منحصر به فرد و دست ساز می فروشید؟ در همه توضیحات خود صادق باشید.

چه هنگامی که با مشتریان به تنهایی حرف می زنید و چه زمانی که مشتریان شما به صورت گروهی هستند، همیشه از این لحن استفاده کنید.

4. مخارج اولیه خود را مشخص کنید

اگر جواهرات ساخته باشید می دانید که مخارج مواد اولیه به سرعت روی هم جمع می شود. هنگامی که بخواهید روی فلزات و گوهرسنگ های با کیفیت تر سرمایه گذاری کنید، این مخارج اولیه نیز افزایش می یابند. زمانی را صرف تعیین کردن هزینه مواد خام که برای ساخت یک تکه استفاده شده اند بکنید. سپس تعداد ساعت هایی که صرف ساخت آن تکه کردید را در نظر بگیرید.

در حالی که قیمت محصولات ممکن است نوسان داشته باشد، دانستن این موارد برای تشخیص متوسط مخارج اولیه و همچنین حداقل قیمت فروش محصولات امری ضروری است. مواد استفاده شده و ساعت هایی که صرف ساخت محصولات می کنید مخارج اولیه شما را تشکیل می دهند.

بگذارید اینطور در نظر بگیریم که شما یک متخصص جواهرت قدیمی هستید. شما احتمالاً در امر مذاکره برای خرید محصولاتی که پیدا می کنید خبره هستید و می دانید که دقیقاً چقدر باید صرف خرید هر تکه جواهر بکنید. شاید هم نه؟

حتماً هزینه حضور در بازارهای دوره ای و نمایشگاه های جواهرات مختلف و همچنین هزینه های خرید و فروش جواهرات را نیز در نظر داشته باشید. حتماً تعداد ساعت هایی که صرف پیدا کردن محصولات و تحقیق درباره اصل بودن آنها می کنید، مثلاً برای تشخیص اینکه آرت دکویی که پیدا کرده اید اصیل و قدیمی است یا محصولی بازسازی شده و جدید است، را نیز در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید کسب و کار دراپ شیپینگ راه بیندازید، مخارج اولیه شما بسیار کمتر خواهد بود. در این کار شما محصولات را بر اساس قرارداد به قیمت عمده می خرید و آن را به قیمت تکی می فروشید، بدون آنکه لازم باشد آن ها را انبار کنید. تنها هزینه اولیه این کار، هزینه زمان و فروش آنلاین این محصولات خواهد بود؛ در ادامه این مباحث را نیز توضیح خواهیم داد.

از آنجایی که شما محصولات خود را به صورت آنلاین و نه به صورت حضوری می فروشید، هزینه های اضافی نیز وجود دارند که باید آنها را نیز در قیمت نهایی محصولات خود لحاظ کنید. این هزینه ها، سرمایه گذاری هایی هستند که برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود انجام می دهید.

5. روی کسب و کار جواهر فروشی آنلاین خود سرمایه گذاری کنید

شما می توانید از بازارهای آنلاین برای فروش محصولات خود استفاده کنید و این گزینه برای کوتاه مدت بسیار عالی است.

با این حال اگر می خواهید کار فروش آنلاین جواهرات خود را مدتی طولانی ادامه دهید، حتماً ساخت یک فروشگاه آنلاین را در نظر بگیرید. مشتریان خود را به یک فروشگاه زیبا هدایت کنید، تصاویر زیبا از محصولات را به آنها نشان دهید و توضیحات عالی از محصولات خود را به آنها ارائه دهید تا مشتریان از فروشگاه شما خرید کنند.

یک پلتفرم فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید که تم ها و قالب های حرفه ای را برای شما فراهم می کند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که فروشگاه خود را بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده یا طرح گرافیک شخصی سازی کنید.

هنگامی که درباره نحوه فروش آنلاین محصولات تحقیق می کنید، حتماً روی عکاسی حرفه ای از محصولات خود سرمایه گذاری کنید. گاهی برای این کار لازم است که با یک عکاس ماهر کار کنید. هزینه این خدمات می تواند بالا باشد، پس حتماً کسی را پیدا کنید که در محدوده بودجه شما باشد، یا کسی که حاضر باشد به ازای کاری که برای شما انجام می دهد با شما معامله کند، مثلاً تکه ای از جواهرت شما را به عنوان دست مزد قبول کند.

متقابلاً اگر در عکاسی مهارت دارید و یک دوربین حرفه ای دارید و یا می توانید یک دوربین حرفه ای را قرض بگیرید، خودتان کار عکاسی از محصولاتتان را امتحان کنید. شما برای نشان دادن جزئیات و رنگ کارهایتان به تصاویر با کیفیت بالا نیاز خواهید داشت. این کار باعث می شود مشتریانتان در هنگام خرید اطمینان خاطر داشته باشند و در تبدیل بازدیدکنندگان از وبسایت به خریداران محصولات شما تفاوتی بزرگی ایجاد می کند.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید هزینه بسته بندی محصولات است. شما می توانید بسته بندی ساده داشته باشید یا برای داشتن بسته بندی که باب میل مشتریان شما است و کار شما را تکمیل می کند هزینه کنید. هنگامی که درباره نحوه فروش موفقیت آمیز جواهرات به صورت آنلاین تحقیق می کنید، شاید این مورد کم اهمیت تر به نظر برسد، ولی هنگامی که می خواهید روی مشتریان خود تأثیری مثبت بگذارید نحوه عرضه محصول بسیار مهم است.

6. در رسانه های اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای پیدا کردن محلی بین گروه خاص و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی هستند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای فروش آنلاین محصولات فقط کافی است که تصاویر تعدادی از محصولات نهایی خود را روی رسانه های اجتماعی قرار دهند. این کار پیچیده تر از آن است ولی همچنین انجام آن ساده تر نیز هست.

هنگامی که محصولاتی که خودتان تولید می کنید را می فروشید، از پست کردن عکس های فرایند ساخت محصولات نترسید. تصاویر زیبا از هر مرحله از کار، از طراحی اولیه تا تمام کردن جزئیات طراحی روی تکه کامل شده را پست کنید. این کار محتوای تصویری عالی فراهم می کند و کار سختی که برای ساخت یک تکه انجام می شود را به مردم نشان می دهد. این کار حس کنجکاوی مخاطبانتان را نیز تحریک می کند.

اگر شما جواهرت قدیمی می فروشید، تصاویری از فرآیند خرید محصولات در بازارهای دوره ای را پست کنید. بهترین تصاویری که می توانید روی رسانه های اجتماعی پست کنید چه تصاویری هستند؟ سلفی یک مشتری خوشحال با محصولی که شما برایشان ارسال کرده اید. اگر این گفته که یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است درست باشد، چنین تصویری باید ارزشی معادل چندین بازخورد پنج ستاره داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه با استفاده از اینستاگرام از کسب و کار کوچک خود کسب درآمد کنیم

این تصاویر را به صورت یک در میان همراه تصاویری که مستقیماً با کار شما ارتباط دارند و از آنها الهام می گیرید پست کنید تا مشتریان خود را بیشتر با خود همراه کنید. با جواهر فروشان یا طراحان مد دیگر ارتباط برقرار کنید و کار یکدیگر را روی رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. از هشتگ هایی که به سبک شما مربوط هستند استفاده کنید. از دنبال کنندگان خود بپرسید که چه چیزهایی می خواهند.

شما می توانید گروهی از مشتریان احتمالی به دست بیاورید که واقعاً با برند شما ارتباط برقرار می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی برای جواهرات، این مقاله بسیط را بخوانید.

7. به نیازهای مردم توجه کنید و با آنها سازگار شوید تا فروش خود را افزایش دهید

در همان حال که در فروش آنلاین جواهرات مهارت کسب می کنید، مهم است که از دیدگاه آماری نیز به کسب و کار خود نگاه کنید. بعضی از سبک های جواهرات ممکن است به سرعت به فروش برسند در حالی که بعضی دیگر از محصولات مدت زیادی به فروش نمی رسند.

محصولاتی که فروش سریع تر و سود بیشتر دارند را تعیین کنید. از مشتریان خود بازخورد بخواهید. یادداشت برداری کنید. مشتریان شما و رسانه های اجتماعی به شما خواهند گفت که کدام محصولات محبوب تر هستند. محصولات خود را بر اساس نیازهای مشتریانتان تنظیم کنید.

فروش محصولاتی که سبک یکسان دارند ولی میزان توجه به جزئیات و قیمت محصولات آنها متفاوت است را نیز امتحان کنید. به این صورت مشتریان می توانند سبکی از محصول که به آن علاقه دارند را تهیه کنند که در حالت عادی توانایی خرید آن را ندارند. در همان حال، هنگامی که یک سبک فروش عالی دارد، شاید بهتر باشد که فروش یک نسخه گران قیمت تر از آن را نیز امتحان کنید.

اگر جواهراتتان را خودتان می سازید، همکاری با مشتریان و دریافت سفارش های خاص آنها را نیز در نظر بگیرید. این کار نیازمند ارتباط قوی با مشتریان و انعطاف زیاد در ساخت محصولات است، ولی در مقابل احتمال اینکه بازخورد عالی از مشتریان دریافت کنید نیز بسیار بالاتر است. این کار همچنین شما را قادر خواهد کرد که لیستی متنوع تر از کارهای خود، با طراحی های متفاوت داشته باشید.

به پایان مقاله رسیدیم. شما اکنون اطلاعات لازم برای پیشرفت را در اختیار دارید. آماده هستید که کسب و کار خود را شروع کنید؟ با Selz جواهرات خود را به صورت آنلاین بفروشید. می توانید 14 رو به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید.

آستین های خود را بالا بزنید، برند خود را بسازید و کسب و کار خود را شروع کنید!

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …