استراتژی و ارزش برند پیست؟

برندینگ یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب و کاری،  چه کوچک و چه بزرگ، چه تک فروشی و چه عمده فروشی است. یک استراتژی مؤثر برای برند، برتری بسیار بزرگی در بازارهای رقابتی به شما می دهد. ولی “برندینگ” دقیقاً به چه معنی است؟ چه تأثیری بر کسب و کارهای کوچک مانند کسب و کار شما دارد؟

به زبان ساده، برند شما، تعهد شما نسبت به مشتریانتان است. برند شما محصولات شما را از رقیبانتان متمایز می کند وبه مشتریان شما می گوید که از محصولات و خدمات شما چه انتظاری داشته باشند. برند شما از کسی که هستید، کسی که می خواهید به آن تبدیل شوید و چیزی که مشتریان از شما انتظار دارند نشأت گرفته است.

آیا در صنعت خودتان پیش تاز و خلاق هستید؟ یا فردی با تجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصولتان قیمت زیاد و کیفیت بالا دارد، یا قیمت پایین و ارزش زیاد دارد؟ شما نمی توانید هر دوی این ها باشید و همچنین نمی توانید برای همه مردم هم همه چیز باشید. کسی که شما هستید تا حد زیادی بر اساس مشتریان هدف شما و چیزی که آنها می خواهند شکل می گیرد.

اساس برند شما، لوگوی آن است. وبسایت، بسته بندی و محتواهای تبلیغاتی شما –که لوگوی شما باید در همه آنها استفاده شده باشد– برند شما را معرفی می کنند.

استراتژی و ارزش برند

استراتژِی برند شما، روش، چیز، مکان، زمان و افرادی هستند که شما می خواهید که با آنها ارتباط برقرار کنید و پیام برندتان را به آنها برسانید. جایی که در آن تبلیغ می کنید نیز بخشی از استراتژی برند شما است. مجاری توزیع شما نیز بخشی از استراتژی برند شما محسوب می شوند. همچنین چیزهایی که به صورت تصویری و صوتی بیان می کنید نیز بخشی از استراتژی برند شما هستند.

برندینگ استراتژیک و پایدار باعث ارزشمندی بیشتر برندتان می شود و همین هم باعث افزایش ارزش محصولات و خدمات شرکتتان می شود و به همین دلیل هم می توانید برای این محصولات و خدمات هزینه بیشتری را نسبت به محصولات و خدمات مشابه ولی بدون برند موجود در بازار دریافت کنید. واضح ترین مثال برای این مورد، قیمت نوشابه های کوکاکولا در مقایسه با یک نوشابه عادی موجود در بازار است. چون کوکاکولا یک برند ارزشمند ساخته است، می تواند برای محصولاتش هزینه بیشتری از مشتریان دریافت کند– و مشتریان هم با رضایت هزینه بیشتر را برای محصولات آن پرداخت می کنند.

برندینگ معمولاً از طریق شناساندن کیفیت یا ایجاد وابستگی احساسی در مصرف کنندگان به ارزش برند شما می افزاید. برای مثال، نایکی (Nike) محصولاتش را به این امید که وابستگی احساسی مشتریان به ورزشکاران معروف باعث وابستگی آنها به محصولات این شرکت نیز می شود، محصولات خود را با ورزشکاران معروف همراه می کند. برای نایکی (Nike)، تنها ویژگی های کفش هایش نیستند که باعث فروش آنها می شود.

تعریف کردن برندتان

تعریف کردن برندتان مانند یک ماجراجویی است که در آن برندتان را بهتر خواهید شناخت. این کار می تواند پر دردسر، وقت گیر و دشوار باشد. برای انجام این کار، شما لازم است حداقل به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هدف شرکت شما چیست؟
  • مزیت ها و ویژگی های محصولات و خدمات شما چیست؟
  • مشتریان کنونی و آینده شما اکنون درباره شرکت شما چه نظری دارند؟
  • شما می خواهید که آنان چه ارزش هایی را در شرکت شما ببینند؟

تحقیقات خود را کامل انجام دهید. نیازها، عادت ها و خواسته های مشتریان کنونی و آینده خود را درک کنید. زیاد به تفکرات خودتان از چیزهایی که مشتریان درباره شما فکر می کنند اتکا نکنید. از اینکه تفکرات آنها را می دانید اطمینان حاصل کنید.

چون تعریف کردن برندتان و ایجاد کردن یک استراتژی برای برندتان می تواند پیچیده باشد، شما می توانید از تخصص یک مرکز مشاوره عام المنفعه برای کسب و کارهای کوچک یا یک مرکز توسعه کسب و کارهای کوچک نیز استفاده کنید.

وقتی که برند خود را تعریف کردید، میخواهید چگونه آن را به مردم بشناسانید؟ این ها چند نکته امتحان شده برای انجام این کار هستند:

  • یک لوگوی عالی بسازید. همه جا از آن استفاده کنید.
  • پیام هایی که برندتان دارد را بنویسید. کلیدواژه هایی که میخواهید از آنها در معرفی برند خود استفاده کنید چه واژه هایی هستند؟ همه کارمندان شما باید با ویژگی های برند شما آشنایی کامل داشته باشد.
  • برندتان را در همه جا استفاده کنید. برندینگ در روش جواب دادن به تماس ها، پوشیدنی هایی که مسئولین فروش شما می پوشند، امضای ایمیل هایتان و در کل در همه جنبه های کسب و کارتان حضور دارد.
  • یک “لحن” برای شرکتتان بسازید که نشان دهنده برند شما باشد. این لحن باید در همه ارتباطات نوشتاری استفاده شود و در همه محتواهای تصویری آنلاین و غیرآنلاین گنجانده شود. آیا برند شما دوستانه است؟ محاوره ای ارتباط برقرار کنید. برندتان شیک تر است؟ رسمی تر باشید. الان نکته رو درک کردید.
  • اصطلاحی را برای خود بسازید. یک گفته به یاد ماندنی، پر معنی و مختصر بنویسید که اساس برندتان را شرح دهد.
  • قالب ها و استانداردهایی را برای محتواهای تبلیغی برند خود طراحی کنید. رنگ های استفاده شده، محل لوگو و ظاهر و احساس محتواها در همه جا باید یکسان باشد. لازم نیست که زیاد حساس باشید، فقط کافیست که تداوم داشته باشید.
  • به تعهدات برند خود عمل کنید. اگر به تعهدات برند خود عمل نکنید، مشتریان دوباره از شما خرید نمی کنند و یا برند شما را به افراد دیگر نیز معرفی نمی کنند.
  • تداوم داشته باشید. این نکته را به این دلیل در انتهای لیست آوردم چون که همه موارد بالا را شامل می شود و مهمترین نکته ای است که می توانم به شما بگویم. اگر شما نتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، تلاش هایتان برای ساخت یک برند با شکست مواجه خواهد شد.

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …