چگونه در کمتر از یک ساعت حلقه بسازیم؟

حلقه ها جواهرات موردعلاقه من برای جمع کردن، پوشیدن و درست کردن هستند. یاد گرفتن ساخت حلقه آسان است و به شما امکان شخصی سازی زیادی را می دهد. از حلقه های ساده یا حلقه های چند تایی که به سادگی و فقط با داشتن یک مفتول نقره و دانستن آهنگری پایه و داشتن ابزارهای طرح دادن مثل چکش و سوهان می توانید آنها را بسازید شروع کنید. من کار با مفتول نیم گرد 8 درجه ای مخصوص ساخت حلقه را ترجیح می دهم ولی شما می توانید از مفتول 6 تا 10 درجه گرد، نیم گرد، تخت یا مربعی نیز استفاده کنید. شما با در نظر گرفتن فلزاتی مانند مس گزینه های خود برای ساخت حلقه را حتی بیشتر نیز کرده اید. علاوه بر آنها شما می توانید از پتینه های مختلفی مانند ترکیب گوگرد نیز استفاده کنید؛ در حقیقت گزینه های در دسترس شما بی نهایت هستند! برای شروع یادگیری ساخت حلقه، بگذارید فقط روی ساخت یک نوع حلقه تمرکز کنیم. در این آموزش ساده قدم به قدم نحوه ساخت حلقه نقره با استفاده از ابزارهای ساده جواهرسازی را به شما آموزش می دهیم. پس از آن می توانید از این آموزش ساده برای ساختن حلقه های لازم برای کارهای دقیق تر، مثل انگشترهای نگین دار یا سایر طرح ها نیز استفاده کنید. ساختن حلقه به آسانی: نحوه ساخت حلقه های چندتایی نقره استرلینگ مواد مورد نیاز:
  • یک تکه 7 تا 10 سانتی متری کاغذ، قیچی
  • مفتول نیم گرد 8 درجه ای نقره استرلینگ
  • اره جواهرسازی، اره های 4/0
  • دم باریک سر صاف
  • ماژیک
  • سوهان دندانه متوسط (شماره 2)
  • شعله همراه با خشت جوشکاری
  • سمباده
  • جوش متوسط، چفت جوشکاری
  • فلاکس و قلم مو
  • برلایف و جم لوب
  • یک ظرف تیزاب داغ و انبر یا موچین
  • یک ظرف آب
  • چکش چرمی، قالب فولادی حلقه
  • ابزارهای بافت دادن:چکش(ها)، سوهان(ها) و غیره.
آموزش ساخت حلقه:
  1. اندازه گیری و برش: اولین قدم در آموزش ساخت حلقه پیچاندن یک تکه کاغذ دور انگشت و علامت زدن جایی است که دو انتهای کاغذ به هم می رسند. از این تکه کاغذ به عنوان راهنمای اندازه گیری طول مفتول استفاده کنید. هر تعداد که دوست دارید ببرید را علامت بزنید.
  2. با استفاده از اره جواهرسازی که درون آن یک تیغه اره 4/0 روغن کاری شده وجود دارد، با حرکات آرام و لطیف، مفتول را از محل های علامت زده شده ببرید. برای این کار از سیم چین استفاده نکنید، چون سیم چین به جای آن که کل مفتول را به صورت صاف ببرد، دو سر مفتول را به هم می آورد و شما را مجبور می کند که دو سر آن را بیشتر سوهان بزنید و فلز بیشتری را هدر دهید.
  3. سوهان زدن و شکل دادن ابتدایی:دو سر مفتول را به صورت بی نقص سوهان بزنید تا دو سر حلقه شما به صورت عالی چفت شوند و حلقه شما یک پارچه باشد. سپس کمی از قسمت داخلی و تخت مفتول را سوهان بزنید (همانطور که با فلش قرمز در عکس سمت راست نشان داده شده است) تا برای جوش زدن جا باز شود.
  4. با استفاده از دم باریک سر صاف و انگشت هایتان برای خم کردن مفتول به شکل یک حلقه بیضوی استفاده کنید.از قالب استفاده نکنید و زیاد نگران عالی بودن یا حتی هم سطح بودن حلقه نباشید ولی اطمینان حاصل کنید که دو انتها به شکل عالی با هم چفت می شوند (در محل اتصال قنداقی). به هیچ وجه نباید بین دو انتهای مفتول کوچکترین فاصله وجود داشته باشد. کمی صاف کردن محل اتصال می تواند به چفت شدن دو انتها کمک کند. توجه: اگر می خواهید که حلقه شما به جای بافت داشتن صاف و ساده باشد، برای جلوگیری از خراشیده شدن یا آسیب دیدن فلز، از انبرهای روکش دار استفاده کنید.
  5. حلقه را امتحان کنید تا از اندازه بودن آن مطمئن شوید.اگر اندازه آن بزرگ است، کمی سوهان بزنید و دوباره آن را امتحان کنید؛ اگر اندازه آن کوچک است، تصمیم بگیرید که می خواهید آن را به چه کسی هدیه دهید!
  6. تیزاب:برای تمیز کردن حلقه آن را چند دقیقه درون تیزاب داغ بگذارید. سر جوش خود را نیز سمباده بزنید تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس تکه کوچکی (تقریبا 1 میلی متر) از هر حلقه را جدا کنید و با استفاده از موچین یا چفت جوشکاری (نه با انگشت) جوش خود را روی خشت جوشکاری بگذارید. با استفاده از انبر مسی حلقه های خود را بیرون بیاورید و سپس آنها را با آبکشی و خشک کنید. در این مرحله از ساخت حلقه، از لمس کردن حلقه با انگشتتان خودداری کنید.
  7. فلاکس:در حالی که حلقه ها را با موچین نگه داشته اید، هر بار سطح هر یکی از آنها را با استفاده از فلاکس بپوشانید و هر کدام را روی خشت جوشکاری خود بگذارید به شکلی که هر محل اتصال به سمت شما قرار گرفته و مستقیماً روی یک تکه از مفتول جوشکاری قرار دارد. توجه: اگر چند حلقه را به صورت همزمان می سازید، هر کدام از آنها را جداگانه جوش/گرم کنید.
  8. جوشکاری:شعله خود را روی درجه کم (شعله ای که صدای هیس ندهد) روشن کنید. با حرکت دادن شعله و در حالتی که سر آبی شعله در 2.5 سانتی متری سطح قرار دارد، آجر اطراف حلقه را از پشت (دور از قطعه جوشکاری) به جلو (نزدیک جوش) به تدریج گرم کنید. کم کم شعله را به حلقه نزدیکتر کنید و شعله را نیز بیشتر از روی آن عبور دهید.
  9. توجه کنید که فلاکس حباب تشکیل دهد و رنگ آن سفید شود. این نشانه آن است که دمای حدود 205 درجه سانتی گراد است. الان به صورت مستقیم تر حلقه را گرم کنید، باز هم شعله را حرکت بدهید ولی آن را روی قطعه نگه دارید و باز هم سر آبی شعله را حدود 2.5 سانتی متر از سطح فاصله بدهید. شعله را بیشتر به جوش نزدیک کنید و با دقت مواظب باشید. شما باید توجه کنید و رخ دادن مراحل مختلف گردم شدن را ببینید.
  10. توجه کنید که فلاکس روشن و شفاف بشود.وقتی که این اتفاق می افتد، می دانید که دما تقریباً 600 درجه سانتی گراد است و جوش شما در حال ذوب شدن است. به زودی به مایع تبدیل می شود. وقتی ذوب شد، شما یک خط نقره ای را مشاهده می کنید و جوش تقریباً بلافاصله به درون محل اتصال وارد خواهد شد. فوراً شعله را از محل دور کنید.
  11. با استفاده از موچین حلقه را به یک ظرف آب انتقال دهید؛ کمی آن را تکان دهید تا قبل از انداختن آن در ظرف تیزاب حلقه سرد شود. توجه داشته باشید که در این حالت حلقه بسیار داغ است پس مواظب باشید که خود را نسوزانید. برای جوش زدن حلقه های دیگر قدم های 4 تا 10 را تکرار کنید.
  12. بعد از اینکه همه حلقه هایتان را جوش زدید، سرد کردید و برای حداقل چند دقیقه آنها را درون تیزاب قرار دادید، با استفاده از انبر مسی آنها را بیرون بیاورید و سپس آنها را آبکشی کرده و خشک کنید. محل های اتصال را امتحان و در صورت لزوم دوباره جوش کنید. در صورتی که حلقه های شما محکم هستند، الان زمان گرد کردن آنهاست.
  13. شکل دادن:هر یک از حلقه ها را درون یک قالب حلقه فولادی قرار داده و با استفاده از چکش چرمی به صورت مکرر آن را بکوبید. کمی جادو اینجا اتفاق می افتد؛ در هنگام چکش کاری حلقه روی قالب، حلقه هر بار کمی می چرخد و به زودی، هنگامی که همه جای حلقه را چکش کاری کردید، حلقه گرد می شود. دقت کنید که به سمت پایین (از انتهای کوچک قالب به سمت انتهای بزرگ آن)؛ در غیر این صورت اندازه حلقه شما بزرگتر می شود.
  14. بافت دادن: من از یک چکش صافکاری برای بافت دادن به یکی از حلقه هایم استفاده کردم. برای حلقه ای دیگر، با استفاده از یک سوهان شطرنجی از دو طرف، حلقه را سوهان کاری کردم تا بافتی فلورانسی ایجاد شود. من تصمیم گرفتم که حلقه سوم را بدون طرح بگذارم. هر بافتی که می خواهید را روی حلقه ایجاد کنید یا حتی می توانید از چند بافت روی یک حلقه استفاده کنید. اگر دوست دارید پتینه را نیز اضافه کنید و فلزتان را با استفاده از ترکیب گوگرد تیره کنید.
  15. پرداخت، صیقل و جلا دادن:از یک دریمل، یک وسیله چرخان به انتخاب خودتان و/یا یک یک چرخ سنباده برای صیقل دادن و جلا دادن حلقه به صورت دلخواه خود استفاده کنید. این ها کارهای نهایی هستند که روی حلقه انجام می دهید، پس حتماً در مراحلی از کار نتیجه کارتان را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که نتیجه دلخواه را به دست می آورید.
 

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …