روز جهانی کارگر

به بهانه روز جهانی کارگر تصمیم گرفتیم که شغل زیبای طلاسازی و شرایطی که این شغل دارد را معرفی نماییم.

شغل طلاسازی را می توان یکی از پر ریسک ترین و خطرناک ترین مشاغل عنوان کرد. چه از نظر مالی و چه کار با دستگاه ها امّا در کنار این مسائلی که در این کار وجود دارند، شغل طلاسازی جزو شغل های پرطرفدار و از نظر اجتماعی از موقعیت خوبی برخوردار است و در دید عموم مردم جایگاه مناسبی دارد. شغلی است که هم در ایران عزیزمان و هم در خارج از کشور می توان با آن فعالیت کرد و کسب درآمد نمود. دنیای امروز شاهد پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه ها هستیم که صنعت طلا و جواهرات هم از این قائده مستثنی نبوده است و دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته وارد این حوزه نیز شده است. با پیشرفت تکنولوژی، کار برای طلاسازان هم ساده تر شده است که نتیجه آن بالا رفتن سرعت تولید در پروسه ساخت بود. البته که هنوز هم یک سری از کارهای هنری وجود دارند که صفر تا صد آن را طلاسازان با دستان خود می سازند؛ البته که قیمت گذاری روی اثر هم با توجه به نوع اثر و مهارتی که جهت ساخت محصول استفاده شده است، اهمیت ویژه ای دارد.

یک اثر در صنعت طلا و جواهرات برای ساخته شدن امکان دارد از چندین موقعیت شغلی عبور کند که هر کدام از این موقعیت های شغلی وظیفه بسیار مهمی را به عهده دارند که میتوان یکی از مهم ترین شغل در طلاسازی را عنوان شغلی مخراجکار نام برد که او تنها وظیفه جایگذاری سنگها در روی کار را به عهده دارد که همین مسئله به دلیل اینکه اصولاً کار او با سنگ های قیمتی است، بسیار حساس است و نیاز به دقت بسیار بالا و کار کرد با مهارت حرفه ای دارد تا خروجی آن، اثری منحصر به فرد باشد.

طلا و جواهرسازی در خارج از کشور هم به همین طریق انجام می شود که البته با توجه به دستگاه های هر کشور، میزان پیشرفته بودن و سرعت ساخت طلا و جواهرات متفاوت است امّا دیگر امروزه با وجود یوتیوب و امکان دسترسی به پلتفرم های بارگذاری ویدیو های طلاسازی، با دستگاه های جدید و نحوه استفاده از آنها را می توان آموخت. با این شرایط دیگر مرزها برداشته شده و هر جایی از دنیا که باشیم می توانیم کار طلاسازی را ادامه دهیم.

این شغل به دلیل اینکه شغل بسیار ظریفی است فعالان کمی به نسبت دیگر صنایع را در برگرفته است و همین عامل باعث شده که فضای بکری با وجود علاقه مندان به این حوزه و خریداران طلا و جواهرات، برای سازندگان ایجاد شود و طبق آمار بیان شده است که علاقه مندان ورود به این دسته شغلی رو به افزایش است و درآمد مناسبی نیز برای آنها دارد و این خبر بسیار خوبی برای این صنعت محسوب می شود. در خارج از کشور نیز همین جریان ورود دارد و در بعضی کشورها بیشتر و در بعضی کشورها کمتر. این در حالیست که همه کشورهای جهان اوّل از ورود طلاسازان استقبال می کنند و در اکثر کشور ها این موقعیت شغلی را نیاز دارند و درآمد های خوبی برای طلاسازان در نظر گرفته اند.

یکی از جنبه های جذابیت رشته طلاسازی، مسئله خلق و خلاقیت در آن است، اینکه با دستان خود با استفاده از متریال انتخاب شده برای اثر، عمل خلق صورت می گیرد که خیلی از افراد به همین جهت به این حرفه علاقه دارند. این رشته در کنار جذابیت های خود، نیاز اساسی به مسئولیت پذیری و دلسوزی برای کار خود دارد زیرا که انبوه فعالیت ها بر اساس اعتماد و سابقه افراد انجام می شود که افراد برای فعالیت در این صنعت باید در عمر کاری خود اثر مثبتی از خود بجای بگذارند تا پیشرفت کنند و به درجات بالایی در این حوزه برسند.

مراکز بسیاری وجود دارند که مهارت های مختص طلاسازی را به علاقه مندان آموزش می دهند و در ادامه آنها پس از اتمام دوره های یادگیری طلاسازی خود، توانایی ورود به این صنعت و بازار کار را دارند و می توانند با آموزش هایی که دیده اند، درآمدزایی برای خود داشته باشند که یکی از مراکزی که توانسته در زمان فعالیت خود نام نیکویی در این صنعت از خود بجای بگذارد، آکادمی اردوان آنوش است که به علاقه مندان به طلاسازی صفر تا صد مهارت های ساخت طلا و جواهرات را آموزش می دهد و هنرجو پس از پایان دوره آموزشی خود می تواند وارد بازار کار شود و درآمد به دست آورد. امیدوارم با توضیحاتی که درباره رشته طلاسازی ارائه کردم، مسیر شفافی را برای رسیدن به خواسته هایت ترسیم کرده باشم و آرزو دارم روزی یکی از بهترین سازنده های به نام جواهرات ایران باشی و برای رسیدن به آن ما با تمام وجود در کنار تو خواهیم بود.

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …