چگونه یک مجموعه کاربردی از جواهرات تولید کنیم: بخش نهایی

چگونه یک مجموعه کاربردی از جواهرات تولید کنیم: بخش نهایی هفت اصل اساسی برای طراحی یک مجموعه “تمرین کاری کاری نیست که پس از کسب مهارت انجام می دهید. کاری است که باعث کسب مهارت می شود.” —مالکوم گلدول، اوتللایرز: داستان موفقیت شما تصمیم گرفته اید که شروع به طراحی مجموعه ای از جواهرات مخصوص فروش کنید. شاید سالهاست تکه هایی را طراحی می کنید از حلقه های قدیمی عروسی گرفته تا جواهراتی برای گلف بازها تا آویزهای گلبرگ رز تا تاج های سیمی تا پیرسینگ های بدن… خلاصه همه چیز را برای همه طراحی کرده اید و شاید همه انواع مواد، فرایندها، سبک ها، طرح ها و فلزات را امتحان کرده اید. می توانید هر کاری را انجام بدهید. شما هر کاری را انجام داده اید. حالا چطور کار یک مجموعه را شروع می کنید؟ یا شاید نمی دانید از کجا شروع کنید و شروع به ساخت چه چیزی بکنید. خوشبختانه 7 اصل ساده وجود دارند که می توانید از آنها برای ساختن و طراحی کردن یک مجموعه از جواهرات که طبع هنری، سبک، علاقه و الهام خودتان در آن به کار رفته است، استفاده کنید.
  1. پنج میم را رعایت کنید
همیشه پنج میم را به یاد داشته باشید؛ کارتان باید منسجم، مستقر، مختصر، معاشر و مشخص باشد. شما باید مفهومی ساده که همواره از آن استفاده می کنید داشته باشید. هر هنرمند یا طراح بزرگ در هر عرصه ای را در نظر بگیرید، شما می توانید کارهای آنها را تصور کنید چون این کاری است که آنها انجام داده اند. آنها یک سبک را مشخص کرده و از آن استفاده کرده اند و به صورت پیوسته همه کارهایشان را در آن قالب انجام داده اند.
  1. یک عنصر، 40 تصویر کوچک
به دقت به جواهراتی که تا الان ساخته اید نگاه کنید. عنصری که همواره در کارهایتان خود را نشان می دهد یا در طرح هایتان حضور دارد چیست؟ شما حتماً آن را پیدا خواهید کرد. حالا با است از همان یک عنصر، 40 طرح کوچیک را بکشید. بعد از کشیدن تقریباً 15 طرح اولیه، شما خلاقیت خود را درک خواهید کرد. ایده های خود را گسترش دهید؛ به چند روش مختلف می توانید از یک عنصر استفاده کنید؟ از همه جهات به کار خود نگاه کنید. عنصرتان را جمع کنید. آن را وارونه کنید. آن را از پهلو روی زمین بگذارید. سه تای آنها را کنار هم قرار دهید. آن را تشریح کنید. با استفاده از یک عنصر، چند جفت گوشواره، حلقه، دستبند، آویز و گردنبند می توانید بسازید؟
  1. ویژگی های قابل تشخیص و تمییز دهنده ها
یکی از مهم ترین چیزهایی که به عنوان یک طراح می توانید انجام دهید این است که کاری را طراحی کنید که در سبک شخصی خودتان باشد. “به چیزی که در هیچ جا به جز درون خودتان وجود ندارد—و به این ترتیب خودتان را حتمی کنید.” (آندره گید، نوبل لریت). به 40 نقاشی کوچک خود نگاه کنید و از خودتان سوال بپرسید. چه چیزی کارتان را قابل شناسایی می کند، آن را از کار سایر طراحان متمایز می کند؟ آیا کسی که کار من را می بیند می تواند تشخیص دهد که این کار توسط من ساخته شده است؟ ویژگی ها تمایزدهنده من کدام ها هستند؟ می توانم از چیزی که باعث متمایز شدن کار من می شود برای تبلیغ کارم استفاده کنم، تا کسی که در حال قدم زدن در بین محصولات یک نمایشگاه است، گوشواره های مروارید من را به جای آن یکی گوشواره مروارید ته قفسه بخرد.
  1. 25 کلمه جمع کنید – 2.2.2
حالا که 40 نقاشی کوچک دارید، شروع به جمع آوری کلماتی کنید که طراحی، فرایند کار، افکار، الهام، مواد و سبک شما را شرح می دهد. لغاتی را انتخاب کنید که تصویری روشن را تداعی کنند. لغاتی که داستان شما را بازگو می کنند. لغاتی که کار شما را تعریف می کنند. اگر شما در کارتان از گل ها الهام گرفته اید، به مجلاتی که درباره گل هستند مراجعه کنید و ببینید از چه لغاتی در آن مجلات استفاده می کنند. یا اگر از صدف دریایی الهام گرفته اید، ببینید به صورت آنلاین چه لغاتی در مورد آنها پیدا می کنید. در این مرحله، لغات را ویرایش نکنید، فقط لغات را جمع کنید و آنها را یادداشت کنید. زمانی که حداقل 25 لغت نوشتید، آنگاه می توانید لغاتی که از همه قوی تر هستند و برای کار شما از همه مناسب ترند را تشخیص دهید. حالا از این لغات می توانید موارد زیر را استخراج کنید:
  • برچسب های دو کلمه ای
  • دو جمله توضیحات مجموعه (یا یک متن کوتاه)
  • دو پاراگراف توضیحات مجموعه (یا یک متن کامل)
هنگامی که این سه قسمت را ساختید، شما می توانید دوباره و دوباره در همه تبلیغات، مصاحبات، رسانه های اجتماعی و در هنگام حرف زدن درباره مجموعه تان از آنها استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند که پیام خود را برسانید و منسجم، مستقر، مختصر، معاشر و مشخص بمانید. این کار همچنین به فروشگاه هایتان کمک می کند که یک پیام منسجم برای مشتری ها درباره کارهای شما داشته باشند. این ها لغاتی هستند که داستان شما را بازگو می کنند. و همچنین به شما کمک می کنند که پیوسته در محدوده مشخص شده خود طراحی کنید. پیشنهاد میکنم 25 کلمه خود را با فونت بزرگ نوشته و آنها را در بالای میز کار خود قرار دهید. اینگونه، برای مثال وقتی شما به طراحی جواهر نعل اسب فکر میکند، احتمال این که مجموعه تان را در نظر داشته باشید بیشتر است.
  1. مشتریانتان را در نظر داشته باشید
مهمترین چیز درمورد “طراح” بودن این است که در هر قدم از ساخت جواهراتتان مشتری نهایی را در نظر داشته باشید. این ها سوالاتی ساده هستند که می توانید از خود بپرسید:
  • مشتری من چه کسی است؟
  • مشتری من در کارها من دنبال چیست/چه چیزی لازم دارد؟
  • طبع طراحی مشتری من چیست؟
  • مشتری من از جواهرات من چه تجربه ای می گیرد؟
  • آیا در هنگام طراحی، قابل پوشش بودن را در نظر می گیرم؟
  • آیا کارهایم کاربر پسند است؟
  • آیا کار من به گونه ای مهندسی شده است که مشتریان بدون نیاز به دستورالعمل های پیچیده بتوانند آن را بپوشند؟
  • آیا تکه ای که ساخته ام بیش از حد سنگین است؟ آیا به خوبی روی بدن مشتریان می نشیند؟ آیا گوشه های زبر دارد؟
از پاسخ این سوالها برای هماهنگ کردن کارتان با الهامی که دارید و نیاز مشتریانتان (و میزان سوددهی کار) استفاده کنید.
  1. زمان
مدت زمانی که برای تعیین، رشد، و ساختن چارچوب کار را دست کم نگیرید. برای آن هیچ میانبری وجود ندارد. باید برای آن زمان بگذارید. همانطور که مالکوم گلدول در کتاب قوی اش یعنی “اوتلایرز” می گوید: “محققان میزان ساعات لازم برای متخصص شدن را 10000 ساعت تخمین می زنند”. این مقدار تقریباً 5 سال است، ولی مصمم بمانید، هر ساعت که کار می کنید، به میزان ساعات لازم برای تخصص نزدیک تر می شوید و همچنین خیلی زودتر از آنکه به 10000 ساعت کار برسید، جواهرات عالی خواهید ساخت. اهمیت نشستن پشت میز، اره کردن، لحیم کاری کردن، بریدن و سنباده زدن را درک کنید. همه آنها بخشی از فرایند هستند. یک بار، در یک نمایشگاه جواهرسازی، یک مشتری از شریک قبلی ام پرسید که برای ساختن قطعه خاصی چقدر زمان صرف کرده است، و شریکم بدون لحظه ای تردید پاسخ داد “35 سال”. اعجوبه های بسیار کمی وجود دارند. برای مثال موزارت که در عرصه تخصص خودش بسیار به او اشاره می شود را در نظر بگیرید. هنگامی که 5 سالش بود، او 10000 ساعتش را کار کرده بود. پدرش معروف ترین معلم پیانوی اروپا در آن زمان بود. او از سن بسیار کم با تمرین، یادگیری و زندگی کردن همراه با پیانو بزرگ شد.
  1. خوش بگذرانید! آره!
اگر بهتان خوش نمی گذرد، از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید، از نهایت شوق خود برای جواهرات استفاده نمی کنید، اصلاً فایده اش چیست؟ پس نکته ای که در آخر وجود دارد ولی اهمیتش درست به اندازه سایر نکات است این است که باید خوش بگذرانید! و تمام شد. الان 7 اصل اساسی می توانند در شروع کار طراحی مجموعه به شما کمک کنند. استفاده از این اصول و ابزارهایی که در اختیارتان قرار می دهند می تواند در تمرکز روی الهام هنری خود و پیدا کردن و توسعه دادن سبک خاص خودتان به عنوان یک طراح جواهر به شما کمک خواهد کرد.  

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …