قاچاق طلا؟!

سالانه مقادری زیادی طلا در کشور قاچاق میشوند، که البته با توجه به نداشتن ثبات در بازار داخلی در هر دوره قاچاق به گونه های مختلف انجام میشود.

قاچاق طلاهای ساخته شده،که همیشه از کشورهای خارجی نظیر ایتالیا،ترکیه و سوئیس وارد میشود.که با عنوان طلای خارجی باکارمزد بسیار بالا به مردم عرضه میشود.

از چندین سال پیش که ستاد مبارزه با کالای قاچاق و اتحادیه طلا و جواهر فروش مصنوعات خارجی را ممنوع کرده است عرضه این طلاها بسیار کمتر شده و به صورت پنهانی انجام می‌شود.

 اصلی ترین دلیل قاچاق طلا در ایران را میتوان کیفیت بالای طلاهای ساخته شده خارجی نسبت به طلاهای داخلی دانست.

  همچنین ناتوانی تولیدکنندگان داخلی در رقابت با مصنوعات خارجی باعث شده قاچاق طلاهای خارجی با توجه به اجرت بالای آنها تجارتی سودآور برای قاچاقچیان باشد.

 اگر تولیدکنندگان داخلی بتواند دست ساخته های خود را با کیفیت بالاتر و حتی مشابه با نمونه‌های خارجی آنها تولید کنند مطمئناً به دلیل ارزان تر بودن اجرت ساخت طلای ایرانی خود به خود تقاضای طلای خارجی در کمتر می شود.

 همچنین با کمتر شدن طلا های خارجی فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آمده است و شاهد افزایش میزان کیفیت طلاهای ایرانی در بازار هستیم، البته که هنوز کیفیت یک سری از محصولات پایین است و این باعث شده بعضی از طلاهای خارجی بعد از وارد شدن در کارگاه های داخلی مهر شده و در بازار ایران با نام و برند ایرانی به فروش برسد، که اگر تولیدکنندگان ایرانی بتوانند کیفیت محصولات خود را بالا ببرد شاهد همچین چیزهایی نخواهیم بود.

 خوشبختانه پیگیری‌های اتحادیه طلا و جواهر و همچنین سختگیری های ستاد مبارزه با کالای قاچاق باعث شده قاچاق طلا های خارجی به کمترین حد خود در چند سال اخیر برسد.

برای جلوگیری از قاچاق این فلز مهم، تیم اقتصادی دولت باید نظارت دقیقی بر بازار داشته باشد و با رصد دقیق این بازار و جلوگیری از ایجاد قیمتهای کاذب توسط دلالان، مانع سودجویی قاچاقچیان شود.

 

تماس با ما

فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …