عکاسی تبلیغاتی
ترکیب بندی نقشی نسبتا متفاوت در عکس های تبلیغاتی بازی میکند.
عکاس برای گرفتن عکس هایی که برای تبلیغات استفاده میشوند ، باید به این نکته توجه کند که این عکس ها بعد از گرفته شدن چگونه به کار گرفته خواهند شد.
آیا متنی بر روی عکس در خواهد شد؟
آیا عکس در کنار عکسهای دیگری کار میشود؟
قرار است در مجله چاپ شود یا در فضای وب مورد استفاده قرار گیرد؟
عکاسان ترجیح میدهند برای این نوع کارها از دوربینهای آتلیه ی قطع بزرگ استفاده کند تا بتواند کنترل کاملی بر پرسپکتیو و عمق میدان داشته باشند.
مهم نیست که این دوربین ها به پشتی های فیلمی مجهزند یا پشتی های دیجیتال. چون ابعاد عکس ها قطعاً بزرگ خواهد بود. بالاترین کیفیت ممکن را تولید می کنند.
عناصری مانند سر تیترها یاکپی ها باید در منظر کلی تصویر گنجانده شوند.
حتی در عصر دیجیتال هنوز هم کاغذ طراحی و مداد رنگی برای طرح ریزی فضای مورد نیازی که باید در تصاویر پیچیده به منظور درج متن، نگاره یا تصویر دوم در نظر گرفته شوند، مورد استفاده قرار میگیرند.
صفحه ی مات بزرگ دوربین های قطع بزرگ انجام این کار را ساده تر می کند. گرچه این روزها این کار بر روی صفحه ی نمایش همراه دوربین های دیجیتال انجام میشود. عکس های تبلیغاتی نیمه کاره، با فضای خالی زیادی در اطراف قاب که قرار است با متن یا عکس پر شود، ممکن است کمی نامتعادل به نظر برسند.
عکاس باید در استفاده از تیرگی تون ها یا کنتراست رنگی مناسب دقت کند تا متن بتواند با وضوح و خوانایی بر روی عکس قرار بگیرد.
خصوصاً اگر قرار است متن روی عکس قرار گیرد.
کارگردان هنری معمولاً نمای مورد نیاز را توضیح می دهد و عکاس باید در زمان نورپردازی و عکاسی در استودیو از این خواسته ها پیروی کند. افزودن نوشته بر روی عکس می تواند تاثیر چشمگیری بر درک عمق داشته باشد و باید از همان ابتدا در دستور کار قرار گیرد.
منبع:
ترکیب بندی در عکاسی *تکنیک عکاس* ———-دیوید پرکل/اسماعیل عباسی،احسان قنبری فرد
نویسنده: خانم مبینا منتظری
مدرس دوره عکاسی جواهرات
فرم زیر را پرکرده و برای ما ارسال نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.