جواهرسازی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹
طلاسازی پیشرفته
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹
نمایش همه

جدیدترین دوره در حال شروع:
یکشنبه ها و سه شنبه ها، ساعت 14:30 الی 18:30
تاریخ قطعی شروع: بهمن ماه
10سیلابس
مدرس: سعید حلواچی
همراه با ارائه تمرین های پایان هر جلسه + پروژه پایان دوره
با رائه مدرک معتبر پایان دوره

از اینجا ثبت نام کن


 

دوره مخراج کاری یا گوهر نشانی دوره تخصصی در جواهرسازی و طلاسازی است که برای گذراندن آن بهتر است اول دوره های ساخت دستی را گذرانده باشید
در دوره مهراد کاری انواع تکنیکهای مهر آشکاری از جمله مخراجی کاسه‌ای محراجی ریلی مخراجی تکمیلی و غیره آموزش داده می‌شود مهر آشکاری در اصل کار گذاشتن سنگ های گرانبها بر روی فلزات گرانبها می باشد
در انگلیسی به معنی مخراجکاری است مهراج کار باید از صبر و حوصله خیلی زیادی برخوردار باشد تا سنگ‌های قیمتی را بدون اینکه به آنها آسیبی وارد کند در جایی که مناسب آنها ساخته شده است بگذارد باید بتواند پایه های نگهدارنده سنگ را به گونه‌ای بسازد که آن را محکم بر سر جای خود نگه دارد
در نتیجه پس از گذراندن این دوره به یک نقاش کار حرفه ای تبدیل می شوید که درآمد خیلی بالایی هم در ایران و جهان دارد و می توانید برای انجام این کار این کار به شدت حساس اجرت بالایی در نظر بگیریم و کشورهای طلا و نقره را نیز برای خودتان نگه دارید


مخراجکاری

سلام بر شما امیدوارم روزهات طلایی باشه، آثار باقی مانده از قرن ها پیش در ایران زمین نشانگر علاقه ایرانیان به زیور آلات و ظروف زینتی که جواهر نشان بودند؛ میباشد که تا به امروز از این علاقه کم نشده است. با نگاهی به دوره هخامنشیان و ساسانیان خود گواهی است بر تبحر و مهارت ایرانیان در نشاندن سنگها بر زیور آلات و مخراجکاری آن بوده است. مخراجکاری به عمل نشاندن و نصب سنگهای گرانبها بر روی زیور آلات و ظروفی که از فلزات قیمتی ساخته شده اند گفته میشود که به این عمل گوهرنشانی یا مرصع کاری هم میگویند.

مخراجکاری مهمترین و اصلی ترین مرحله نهایی ساخت جواهرات است که هر چه دقت و ظرافت مخراجی روی جواهر بالاتر باشد تاثیر مستقیم روی قیمت آن دارد، هنر مخراجکار زمانی مشخص میشود که استفاده از هرگونه چسب و مواد بر روی جواهر برای نگه داشتن آن به دلیل افت کیفیت سنگ و کار با مرور زمان ممنوع است، او با مهارت بالای خود کاری میکند که جواهر نه تنها زیبایی خود را حفظ کند بلکه با مرور زمان هم آسیبی به آن نرسد. آنقدر ظرافت در مخراجکاری بالاست که فشار بسیار کمی بر روی سنگ موقع نصب باعث لب پر شدن سنگ یا ترک روی آن شود یا مهار نشدن جواهر روی پایه نگهدارنده باعث ایجاد خط و خش روی سنگ میشود، به همین دلیل حساس ترین مرحله ساخت جواهر است. روش های مختلفی برای سوار کردن سنگها با توجه به اندازه آن وجود دارد که برای سنگهای ریزتر به روش های چنگی، ریلی، قلم خور و کاسه ای میتوان اشاره کرد و برای سنگهای درشت تر به روش های چنگی، نبشی و صورت دیواره ای میتوان نام برد.

این هنر چشم نواز با قدمت هزاران ساله در ایران ما امروزه در آکادمی اردوان آنوش در دسترس علاقه مندان میباشد که با فراگیری آن گامی بلند در مسیر موفقیت خود در حرفه طلاسازی و جواهرسازی خواهید برداشت.

منتظر دیدار شما در آکادمی هستیم.

[form_pardakht id= ” 706 “]