ساخت طلا و جواهر

درکلاس های ساخت و طراحی طلا و جواهر ابتدا درباره شناخت ابزار ها، سنگ ها و انواع مختلف فلزات گرانبها چون طلا و نقره توضیح داده میشود. این شناخت در حیطه های مختلف میباشد. 

در زمان شناخت ابزارها هنرجو با ابزار های مربوط به هنر طلا و جواهر سازی آشنا میشوند و انواع آنها و کارایی آنها را به صورت تئوری می آموزد. در انتهای زمان شناخت ابزار ها هنرجو می آموزد که چکونه ابزار های مورد نیاز خود را تهیه کرده و یا بسازد. 

پس از پایان شناخت ابزار ها هنرجو اصول اولیه کار با ابزار را آموزش میبیند و توانایی آن ها به دقت توسط استاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

در این کارگاه هنرجو سوهان کاری،برش کاری، جوش کاری، پرچ کاری، جدا سازی، ذوب فلز، ریخته گری پایه (سنتی)، نوردکاری، سوراخ کاری، خمکاری، ساخت لوله چه،ساخت حلقه چه، ساخت تمام انواع زنجیر، ملیله کاری و غیره… آموزش می بیند که تمام این تکنیک را به صورت پایه و با استفاده از اصول یادگیری خلاقانه می باشد.
ابزار جواهر سازی در مرکز آموزشگاه جواهرسازی ما قابل تهیه می باشد.
ساخت و طراحی طلا و جواهر
ساخت و طراحی طلا و جواهر رشته ساخت و طراحی طلا و جواهر یکی از پول ساز ترین رشته های جذاب برای کسانی است که دنبال رشته های پول ساز هستند و یا به فکر آموختن یک مهارت خاص برای استفاده از آن و پول سازی در داخل و یا خارج از کشور.
طلاسازی در خارج از کشور 

ساخت و طراحی طلا و جواهراگر بخواهییم از قدیم تر به این رشته نگاه کنیم میتوان به سال های پیش اشاره کرد که پادشاهان بهترین و فربه ترین افراد در ساخت طلا و جواهر را در دربار خود استخدام میکردند تا زیباترین تاج ها و همینطور جذاب ترین و چشمگیر ترین جواهرات رای برای ملکه به صورت اختصاصی داشته باشند. 

از همینجا میتون پی برد که رشته طلا سازی یکی از پرطرفدار ترین رشته ها در بین افراد بزرگ و قدرتمند میباشد و دز قدیم آدم هما قدرتمند و ثروتمند حاضر بودند پول های گزافی برای این هنر پرداخت کنند. 

نظر برخی از هنرجویان ساخت و طراحی طلا و جواهر

نظر هنرجویان آکادمی جواهرات اردوان آنوش

خانم نگین جهانشاهی

نظر هنرجویان آکادمی جواهرات اردوان آنوش

خانم رکسانا قاسمی

مصاحبه با استاد طراحی کلاسیک

خانم طرلان ابتهاج

طلاسازی

به دلیل تقاضای بالا برای کالاهای گران‌بها و جواهرات باکیفیت، برای افراد خلاق و جزئی‌نگر، این شغل می‌تواند بسیار درآمدزا باشد.

از آنجایی که افراد محدودی در این زمینه فعالیت می‌کنند، طلاسازان از امنیت شغلی بالاتری نسبت به سایر مشاغل برخوردار هستند.

افرادی که در شغل طلاسازی هستند، فقط با طلا سر و کار ندارند؛ بلکه با انواع فلزات قیمتی مانند نقره، پلاتین و برنز نیز کار و از آن‌ها برای ساخت جواهرات استفاده می‌کنند. این افراد همچنین شناخت دقیقی از سنگ‌های قیمتی هم دارند تا بتوانند از آن‌ها برای زینت بخشیدن به جواهرات استفاده کنند. کار طلاساز شامل برش، پر کردن، چکش‌کاری، خم کردن فلز و ریخته‌گری طلا یا فلزات گران‌بهایی مثل نقره است. در ضمن فرد طلاساز باید در تعمیر و بازسازی جواهرات نیز متبحر باشد.

کسانی که به شغل طلاسازی مشغول هستند، ابتدا باید یک طراح خوب باشند و سپس کارهای فنی را یاد بگیرند. البته در طول زمان کار و کسب تجربه هم می‌توانند با گذراندن دوره‌های مخصوص و یا با یادگیری تجربی، جزئیات بیشتر را یاد بگیرند.

مهارت‌های دیگری که یک طلاساز در هر جای دنیا به آنها نیاز دارد، عبارتند از:

  • سفارش اجناس و بررسی کیفیت فلزات
  • برقراری ارتباط با مشتریان
  • مدیریت زمان
  • توانایی استفاده از تجهیزات مختلف
  • مهارت‌ّهای دستی ظریف و داشتن تجربه
  • خلاقیت و ایده‌پردازی
  • آرامش و تسلط در حین کار
  • تیزبین بودن و توجه به جزئیات
  • آشنایی با انواع جواهرات
  • به روز بودن و آشنایی با جدیدترین تکنیک‌ّها و متدها

دوست داری با این حرفه به اروپا مهاجرت کنی؟

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به اروپا از طریق رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات.
با مدارک معتبر
توصیه نامه و ایمیل سازمانی
انگیزه نامه اصولی این صنعت
 و …