کدام رنگ طلا مناسب پوست شماست؟

رنگ طلا مناسب پوست
سلام بر شما امیدوارم حال دلتان خوب باشد.

رنگ طلا مناسب پوست شماست؟جواهرات به طور کلی بر روی پوست قرار می گیرند و با این بخش از بدن، ارتباط مستقیم دارند. این کنتراست شیء با پوست به راحتی قابل مشاهده است. انتخاب رنگ طلا مناسب با پوست یکی از اصولی است که پیشنهاد میکنید هنگام خرید طلا به آن توجه داشته باشید. به این دلیل که هارمونی میان رنگ پوست ما و انتخاب پوشش و لوازم زینتی که استفاده میکنیم در جذابیت و شیک بودن ما تاثیر به سزایی دارد. به طور مثال، استفاده از زیورآلات زرد به افراد با زمینه پوست گرم کمک میکند تا پوستشان شادابتر به نظر برسد و زیورآلات نقرهای، سفید و روشن برای زمینه رنگ پوست سرد همین تاثیر را دارد. گر شما رنگ پوستتان گرم است، می توانید هر رنگ طلا را به زیباترین شکل بپوشید، تا رنگ پوست شما را تکمیل کند. واقعیت این است که بیشتر افراد در تعیین رنگ گرم یا سرد پوست مهارت کافی یا شناخت ندارند.

 

رنگ پوست خود را بشناسید.

 

اولین چیزی که باید بدانید این است که رنگ پوست با رنگ زیر پوست یکسان نیست. رنگ پوست شما (Overtone )رنگی است که با آن متولد شده اید. می تواند تحت تأثیر محیط قرار گیرد زیرا لایه سطحی پوست است. درست مثل زمانی که در تابستان دچار آفتاب سوختگی می شویم.

 از طرف دیگر رنگ زیر پوست شما (undertone)هرگز تغییر نمی کند، اساساً همیشه ثابت می ماند. چرا؟ زیرا به قومیت، ساختار بیولوژیکی و ژنتیک شما و همچنین رنگدانه و میزان ملانین شما مربوط می شود. رنگ پوست شما در یکی از این سه دسته کلی قرار می گیرد. سرد، گرم یا خنثی و اساساً دو روش وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص رنگ پوست شخصی تان کمک کند

  1. ساده ترین راه این است که وقتی در نور طبیعی ایستاده اید، به رنگ رگ های داخل بازو نگاه کنید. اگر مایل به سبز به نظر می رسند، به این معنی است که پوست شما گرم است. اگر آبی یا بنفش هستند، احتمالا تن سردی دارید و اگر واقعاً نمی توانید تشخیص دهید که چه رنگی دارند، احتمالا رنگ پوستی خنثی دارید.
  2. روش دیگر بررسی واکنش پوست شما به خورشید است. اگر خیلی راحت بدون اینکه پوستتان سوخته شود دچار آفتاب سوختگی می شوید، احتمالا رنگ پوستی گرم دارید. اگر پوست شما در مقابل آفتاب قرمز و سوخته شود، رنگ پوست سردی دارید. اگر واکنش متفاوت است، پس شما یک رنگ خنثی دارید.

 

معنی انگشتر در هر انگشت
رنگ طلا مناسب پوست

رنگ طلا مناسب پوست

اصول ست کردن طلا با رنگ پوست یکی از بزرگترین اشتباهات رایج مردم این است که تصور میکنند اگر رنگ پوست روشنی داشته باشند، ممکن نیست زمینه ی رنگی پوست آنها گرم باشد.

 اما این باور غلط است زیرا ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما زمینه های متفاوتی داشته باشد.

ته مایه و زمینه رنگی پوست انسان به طور کلی به سه دسته تقسیم میشود.

سرد: رنگ پوست با ته مایه ی صورتی، قرمز و آبی

گرم: رنگ پوست با ته مایه ی زرد، هلویی و طلایی

خنثی: ترکیبی از دو رنگ سرد و گرم برای افرادی که پوست سرد دارند رنگهای آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه ای و قرمز روشن را توصیه میکنیم، زیرا گزینه های مناسب تری هستند.

 

به کسانی که پوست گرم دارند هم پیشنهاد میکنیم سراغ رنگهای زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای و عاجی بروند زیرا با استایلشان تناسب بیشتری دارد. افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند در انتخاب های خود آزاد هستند. یعنی هر چه بپوشند و هر رنگی انتخاب کنند، برایشان مناسب خواهد بود و از این بابت لازم نیست نگرانی به دل خود راه دهند. تناسب نوع و رنگ جواهرات رنگ جواهرات شما یکی دیگر از راه های آسان برای فهمیدن ته رنگ پوست شما است.

برخی از جواهرات طلا و نقره را بپوشید و دقت کنید که با کدام یک بهتر دیده می شوید و به رنگ پوستتان می نشیند. اگر به سمت طلا زرد متمایل شوید، رنگ گرم دارید، در حالی که نقره به رنگ سرد متمایل است.

واکنش پوست به رنگ لباس سفید یا کاغذ سفید یک لباس سفید بپوشید، یا فقط یک تکه کاغذ سفید را در نور طبیعی و روشن، تا سطح صورت نگه دارید. اگر در مقایسه با پوست شما صورتی یا گلگون به نظر برسد، حالت مطبوع و ته رنگ نسبتاً گرمی دارید.

اگر صورت شما زردتر به نظر می رسد، ته رنگ شما گرم است. اگر احساس می کنید که با پوشیدن لباس تیره، صورت شما به رنگ سفید یا کرم و بهتر به نظر می رسید، این یکی دیگر از علائم گویای گرم بودن شماست.

اگر بخواهیم از اهمیت رنگ طلا متناسب با پوست در زیبایی بگوییم؛ می‌توانیم از مثال ساده‌تری استفاده کنیم. رنگ قرمز را فرض کنید. این رنگ در کنار رنگ‌های تیره، جذاب‌تر و در کنار رنگ‌های روشن، ملایم‌تر به نظر می‌آید. این مثال به سادگی، نقش رنگ طلا را در جذابیت اندام شما عنوان می‌کند.

 

 

اگر می توانید هر دو رنگ را بپوشید (هم تیره و هم روشن) بدون اینکه احساس کنید که بی رنگ و رو شده اید، ممکن است ته رنگی خنثی داشته باشید.

رنگ چشم و موی شما می تواند نشانه ای از ته رنگ شما باشد. کسانی که دارای چشمان آبی، خاکستری یا سبز با موهای بلوند، قهوه ای یا مشکی با رنگ پلاتینی )نوعی نقره ای) هستند، به احتمال زیاد رنگ های سرد دارند. اگر چشمانی قهوه ای، کهربایی یا فندقی با موهای قرمز، یا سیاه دارید، به احتمال زیاد رنگ گرم دارید.

غزاله قاسمیان

مدرس دوره ساخت آکادمی جواهرات اردوان آنوش