پنتون رنگ سال ٢٠٢٢ را اعلام کرد.رنگ very pery (رنگ آبی بنفش تقریبا به رنگ گل پریوش) از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی شد و طراحان از آن در مد و پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی سال ۱۴۰۱ استفاده می کنند.ما در این مقاله علاوه بر معرفى رنگ سال،تاریخچه و فلسفه انتخاب رنگ توضیحاتى گفته ایم.

حس سرزندگی را برای فضاهای داخلی به ارمغان می آورد و ترکیب های رنگی غیر منتظره ای را طلب می کند. برای ایجاد ظاهری جذاب و متأثر از طبیعت در اتاق های نشیمن و دفاتر کار، رنگ وری پری را با تن های رنگ سبز روشن ادغام نمایید.

پنتون معتقد است که استفاده از این رنگ در طراحی و بسته بندی، حس اعتبار و خلاقیت را منتقل می کند. پنتون می گوید: «رنگ Very Peri چه در قالب یک قلمرو دیجیتالی فانتزی و چه در اقلام فیزیکی، گرمای مهربانی را تداعی می کند که به سرعت چشم را درگیر خود می کند؛ از این رو این رنگ برای طراحی گرافیکی و چند رسانه ای و بسته بندی بسیار مناسب است».

تاریخچه و فلسفه انتخاب رنگ سال
شرکت پنتون به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد و از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال رنگ خاصی را به‌ عنوان «رنگ سال» معرفی می‌کند. این کمپانی در شهر کارلستات نیوجرسی آمریکا قرار دارد. لورنس هربرت، فارغ‌التحصیل رشته شیمی دانشگاه هوفسترا، در سال ۱۹۶۳ شرکت m&j Levine را از برادران لوین خریداری و به نام موسسه پانتون ثبت کرد. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است.
پنتون با ایجاد سیستم جدیدی برای تطبیق درست رنگ‌ها کمک کرد تا مشکلات مربوط به رنگ دقیق برای صنایع حساس به رنگ همچون گرافیک، چاپ، نقاشی، فشن و … حل شود.
طبق این سیستم به هر رنگ، عددی اختصاص داده می‌شد تا مردم برای انتخاب دقیق رنگ دچار اشتباه نشوند. برندسازی قوی این شرکت در طول زمان باعث شد تا بسیاری از بزرگان دنیای مد و فشن نیز از آن تبعیت کنند. چون عموم مردم در سراسر جهان معیار اصلی‌شان در مد و فشن، رنگ سالی است که پنتون انتخاب می‌کند.
از دیگر افتخارات شرکت پنتون این است که سیستم استانداردسازی رنگ آن در مراجع بین‌المللی رنگ‌ها (Internarional Colour Authority ICA) مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.
جواهراتى که نزدیک به رنگ سال ٢٠٢٢ است را با هم ببینیم.

با توجه به تاثیر رنگ در صنعت مد و طلا و جواهرات شما مى توانید با توجه به علایق شخص ى خودتان با گذراندن دوره هاى طراحى دستى کلاسیک و طراحى طلا و جواهرات با نرم افزار ماتریکس و همینطور دوره هاى گوهرشناسى در مجموعه جواهرات اردوان آنوش صنعت مد،طلا و جواهرات را با هنر دست خودتان متحول کنید.
نمونه هایى از کار هنرجویان در آکادمى جواهرات اردوان آنوش در دوره هاى مختلف که نزدیک به رنگ سال هستند را مشاهده مى کنید.

غزاله قاسمیان

مدرس دوره ساخت مجموعه جواهرات اردوان آنوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *